Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل صفری تهیه کننده سینما و تلویزیون اظهار داشت که شاید این سفر های خارجی غیر ضروری در قصه کارکردش آب و رنگ دادن به فیلم و ایجاد زیبایی های بصری باشد.

ابوالفضل صفری تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه اش سریال هایی چون "سارقان روح"، "ترور خاموش"، "خانه امن"، "سرجوخه" و... را دارد درخصوص سفرهای خارجی که گاهی در قصه ضرورت ندارند گفت: من به شخصه خودم عموما در کارهایم سفرهای خارجی داشتم و از سمت خودم می توانم نظر بدهم و بگویم که قصه ایجاب می کرد که به این سفرهای خارجی برویم اما نمایش خانگی کمی ملاحظاتش متفاوت است و می توانم بگویم شاید کارکردش آب و رنگ دادن به فیلم و ایجاد زیبایی های بصری باشد اما طبیعتا هر تهیه کننده ای می داند که کار را چگونه اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما من به سهم خودم در رابطه با اثر های خودم می توانم بگویم که در همه ی کارها خارج از کشور تصویربرداری داشته ام و این به دلیل ضرورت در قصه بوده است.

تهیه کننده سریال "ترور خاموش" در خصوص اینکه چرا در نشان دادن نقاط زیبای کشورمان موفق عمل نکرده ایم گفت: این مسئله بحث مهمی است و بخش زیادی از آن به تنبلی گروه های تولید برمی گردد و تهیه کنندگان دوست ندارند به فرض مثال از ونک آن طرف تر بروند. عموما خیلی ها به سراغ کار در شهرستان ها نمی روند و حتی خیلی بازیگران با کار در شهرهای دیگر مشکل دارند و طبیعتا وقتی شرایط به اینگونه است مجبور هستیم که مدام جغرافیای تهران را به صورت تکراری در آثار نمایشی ببینیم و این نکته، نقد واردی است چون به هر حال این کشور پر از نقاط زیبا و دیدنی است. 

صفری در پایان گفت: ما به سهم خودمان سعی کردیم هر یک از آثارمان را به سمت مناطق مختلف ایران ببریم، به طور مثال سریال "خانه امن" در کردستان فیلمبرداری شد و در "خانه امن 2" که اگر خدا بخواهد قرار است شروعش کنیم قصه در جنوب کشور اتفاق می افتد. به هر حال این کشور پر از نقاط بکر و بی نظیر است و نشان دادن این تصاویر ضرورت دارد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران زیبایی سینما و تلویزیون برنا تهیه کننده قصه فیلمبرداری ابوالفضل صفری زیبایی های بصری سریال ترور خاموش سفرهای خارجی تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش

 

رخنه به شبکه یک

با پایان یافتن پخش سریال نون‌خ ۵، قسمت آخر آن تکرار شد و همچنین پشت‌صحنه این سریال پرطرفدار روی آنتن رفت. به این ترتیب مخاطبان شبکه یک سیما منتظر اطلاعات تازه درباره سریال بعدی شبکه هستند. با پیگیری خبرنگار جام‌جم، مشخص شد که سریال ‌رخنه‌ به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی به جای ‌نون‌خ‌ پخش خواهد شد. این سریال از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت روایت خود را برای بینندگان به تصویر می‌کشد. سریال ‌رخنه‌ تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان تولید شده است. کارگردانی سریال تا جایی با علی غفاری بود که پیش از این آثاری مثل سریال بچه مهندس را ساخته است. البته بخش اعظم سریال رخنه را حمیدرضا لوافی کارگردانی کرده است که پیش از این سریال شهباز را ساخته بود. مهدی شفیعی، تهیه‌کننده ‌رخنه‌ درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال ‌رخنه‌ که در ۳۰ قسمت تولید شده، مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که ‌ روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود. شفیعی در ادامه بیان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربر می‌گیرد. این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به‌ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.دررخنه‌ بازیگرانی نظیر نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی حضور دارند. دیگر عوامل مجموعه ‌رخنه‌، مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه‌ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.  سریال ‌رخنه‌ از ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت۲۲و ۱۵دقیقه از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود. به گفته تهیه‌کننده نادر فلاح و رامتین خداپناهی بازیگران نقش اصلی این سریال هستند. 
 
حضور آقای قاضی در شبکه ۲
سریال «آقای قاضی» پیش از این با ساختاری متفاوت روی آنتن شبکه دو سیما رفت. سجاد مهرگان کارگردان این اثر است و تهیه‌کننده فصل اول نیز احمد شفیعی بود. با وجه به پرمخاطب‌ شدن این سریال، مجموعه گفته شده بازپخش‌هایی هم داشت. حالا فصل دوم مجموعه ‌آقای قاضی‌ با عنوان «آقای قاضی‌؛ شعبه ۱۲۱» تولید گروه نمایشی مرکز سیمرغ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود. احتمالا زمان پخش این سریال از پایان همین هفته خواهد بود و پنجشبنه‌ها و جمعه‌ها روی آنتن می‌رود. در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود‌ و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد. در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است. تهیه‌کنندگی را هم سیدحسام حسینی برعهده دارد.درفصل اول مجموعه ‌آقای قاضی‌ با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات ‌فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از‌جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.  طبق پیگیری‌های خبرنگار جام‌جم در قسمت اول سریال به خاطر اتفاقی که برای آقای قاضی با بازی بهزاد خلج رخ می‌دهد، مخاطبان غافلگیر و جذب خواهند شد. میثم مهدوی‌راد مجری طرح، داوود محمدی مدیر فیلمبرداری، محسن نصراللهی طراح صحنه و حسین نشاطی تدوینگر این سریال تازه است. 

فن بدل به اژدها
سریال جدید دیگری که از آن به‌عنوان جایگزین سریال «هفت سر اژدها» نام برده می‌شود، «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی است. این سریال کمدی را رضا نصیری شهرضایی تهیه کرده است و در آن بازیگرانی نظیر شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، پریسا مقتدی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری،ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی وابوالفضل رجبی به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال ‌بدل‌ هم اکنون مراحل پایانی تدوین و صداگذاری خود را می‌گذراند.تهیه‌کننده این سریال به جام‌جم بیان کرده بود که «بدل» از جنس آثار قبلی مسعودی است و از کمدی موقعیت و کلامی بهره برده است. 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی