Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نوش‌آبادی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارشی توسط قالیباف درباره مباحث مطرح شده در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ما در نقطه‌ای قرار داریم که باید برای تصمیم‌گیری اقدام کرده و با هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی در تمامی حوزه‌های مربوطه تصمیم‌گیری کنیم برای تصمیمات سرنوشت‌ساز باید تمامی مقامات و مسئولان ذیربط در جریان باشند و تصمیم نیز براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید بتوان در مذاکرات از منافع ملت ایران دفاع کنیم. ما در حال رسیدن به نقطه نهایی مذاکرات هستیم پس باید جمع‌بندی معقولی داشته و تصمیم حکیمانه بگیریم. طرف‌های مقابل هم بدانند منافع ملت ایران در سایه تضمین‌های لازم باید اخذ شود لذا گرفتن تضامین لازم و انجام راستی آزمایی و اجرای وعده‌ها امری ضروری است. طرف‌های مقابل بپذیرند که باید ایران قدرت هسته‌ای خود و دستاورد بزرگ دستیابی به فناوری بومی اسلامی را حفظ کند اگر هم قرار به عقد قرارداد مطلوب و خوب باشد هم باید در چارچوب حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان اخذ شود؛ در عین حال باید تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه هم لغو شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرف‌های مقابل بپذیرند ما از برجام سود نبردیم ما نمی‌پذیریم که یک گروه و جریان از برجام سود ببرند. باید منافع برای همه کشورها و صلح و امنیت جهانی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد.

نوش‌آبادی اظهار کرد: مذاکرات در مرحله‌ای قرار گرفته که در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی هستیم؛ پس باید تصمیمی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و تامین منافع ملت ایران گرفته شود؛ در این راستا همگرایی و اتفاق نظر بین قوای سه‌گانه و مسئولان ضروری است تا تصمیمی گرفته شود تا در چارچوب سازوکارها و مکانیسم سیاست‌های کلی نظام باشد. نظر مسئولان در شورای عالی امنیت ملی کشور و سایر بخش‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز به ویژه نظرات شخص مقام معظم رهبری باید اعمال شود./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: نوش آبادی مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا