Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:41:41 GMT

شغلی که از سر بیکاری به آن پناه می برند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۴۷۹۶

شغلی که از سر بیکاری به آن پناه می برند

ایسنا/آذربایجان غربی بیکاری، درآمد پایین و مشکلات معیشتی تقریبا همه صنوف را به خود درگیر کرده است، به طوری که حتی سیستم تاکسیرانی و حمل و نقل بار و مسافر میاندوآب نیز نتوانسته است، خود را از آن رها و جدا کند.

تاکسیرانی به طور کلی حمل بار و مسافر یکی از مشاغل سختی است که کمتر در کانون توجه قرار می گیرد، حال آنکه باید بدون توقف به صورت شبانه روزی و در فصول سرد و گرم سال و در اوج شیوع ویروس کرونا خدمات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرایه های پایین بلای جان رانندگان در میاندوآب

ر _ کشتگار یک راننده تاکسی در میاندوآب ضمن ابراز تاسف از اینکه کرایه های میاندوآب دو سال است که تغییر نکرده است ، ادامه داد: بارها به مسئولین این حوزه  نامه نوشته و حضوری ملاقات کرده ایم تا موضوع افزایش کرایه را مطرح کنیم ولی فایده ندارد.

وی با بیان اینکه چند سال آزگار دنبال کار و سرمایه بودم ولی نتیجه نگرفتم، به ناچار سال ۹۴ یک خودروی کارکرده و اقساطی تهیه کرده و با آن مسافرکشی می کنم، اضافه کرد: در شهرهای مجاور کرایه مسیرها منصفانه است، ولی در اینجا ۶ یا ۷ هزار تومن حتی در ازای مسیرهای بسیار طولانی پرداخت می شود.

این راننده تاکسی ضمن اشاره به اینکه این کرایه ها حتی جوابگوی هزینه استهلاک خود ماشین هم نیست، چه برسد هزینه های یک زندگی، گفت: من دو پسر دانش آموز دارم که هر دو امسال باید کنکور بدهند، یعنی باید کم کم خودم را برای غصه بیکاری آنها هم آماده کنم.

فرهنگ استفاده از تاکسی آنلاین هنوز در میاندوآب وجود ندارد

ش_ عبیدی یک راننده تاکسی آنلاین در میاندوآب ضمن ابراز تاسف از اینکه فرهنگ استفاده از تاکسی آنلاین هنوز در این شهر وجود ندارد، گفت: گاهی می بینید یک فرد به ظاهر مسافر، مدام درخواست راننده می کند، بعد لغو می کند و چندین بار این کار را تکرار می کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی بارها شاهد بوده ایم که مسافران برای مسافت طولانی مثل شیراز، قزوین و ... درخواست خودرو کرده اند، کرایه آنها نیز مسلما بالا است، راننده نیز سرخوش و امیدوار برای حرکت آماده می شود ولی وقتی با مسافر تماس می گیرد، متوجه سرکاری بودن درخواست می شود.

این راننده تاکسی گفت: از مردم می خواهیم چنانچه با نحوه استفاده از نرم افزار تاکسی آنلاین آشنا نیستند، یاد بگیرند ولی بلد هستند و صرفا برای سرگرمی این کارها را می کنند، بدانند که در این اوضاع بی پولی، بیکاری و تورم، بازی با اعصاب راننده گناه بزرگی است.

مهار بیکاری با افزایش تاکسی امکان ندارد

ق_ کرمخانی راننده تاکسی با سابقه ۱۵ سال فعالیت در میاندوآب و حومه ضمن ابراز تاسف از اینکه مسئولان برای مهار بیکاری به افزایش تعداد تاکسی های فعال در شهر روی آورده اند، گفت: حال آنکه این تصمیم مشکلاتی نظیر افزایش ترافیک و کاهش درآمد رانندگان را به دنبال دارد، همچنین معضل بیکاری نیز به صورت ریشه ای حل نمی شود.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه بین مسئولان گوش شنوایی برای مطرح کردن این مسائل وجود ندارد، گفت: وقتی از فعالیت خودروهای سواری و ازدیاد تاکسی شکایت می کنیم، تصور می شود از روی بغض و کینه و حسد ورزی صحبت می کنیم، حال آنکه وضعیت جدید نه تنها به نفع ما نیست، بلکه متضمن منافع رانندگان جدید نیز نیست.

میاندوآب از نظر تاکسی اشباع است

سیاوش معبودی رئیس مدیریت حمل و نقل شهرداری میاندوآب ضمن ابراز تاسف از اینکه در شهرمان آمار بیکاران و افراد فارغ التحصیل فاقد شغل در حال افزایش است، ادامه داد: به نظر این افراد راحت ترین شغل فعالیت در زمینه رانندگی است و بدون دریافت مجوزهای موردنیاز، به این عرصه وارد می شوند.

این مسئول با بیان اینکه برای تاکسی ها ظرفیت مشخص شده است، گفت: تاکسی های با پلاک، ۸۳۱ دستگاه است، که تا سال ۱۳۸۶ به این تعداد مجوز داده شده و بعد از آن احساس نیاز نشد.

این مسئول با بیان اینکه ۸۰ دفتر تاکسی تلفنی در شهرستان وجود دارد، گفت: در هر کدام از آنها به طور متوسط ۱۲ راننده فعالیت می کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری میاندوآب با اشاره به اینکه ۱۵ دستگاه تاکسی مقابل بیمارستان برای جابه جایی مسافرها مستقر هستند، اضافه کرد: همچنین تاکسی بی سیم نیز در این شهرستان راه اندازی شده که با اقبال عمومی رو به رو شده است‌.

معبودی به فعالیت تاکسی های آنلاین ماکسیم و ۱۸۴۰ در سطح شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: آنها از ما مجوز دریافت نکرده اند و طبق دستورالعمل کشوری اقدام کرده اند، در ابتدای فعالیت شان سعی کردیم متقاعدشان کنیم که ظرفیت میاندوآب اشباع شده است ولی توجه نشد.

افراد بیکار به حمل بار و مسافر در میاندوآب گرایش پیدا کردند

این مسئول اظهار کرد: گرچه تعداد تاکسی و تاکسی تلفنی در میاندوآب زیاد است، ولی با موارد غیرمجاز هم چندان نمی توان برخورد کرد، چون به آمار بیکاری دامن زده می شود.

وی با بیان اینکه تاکسی های آنلاین از طریق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مجوز خود را دریافت کرده و آغاز به فعالیت کرده اند، اضافه کرد: در شهرستان های بزرگ استفاده از اسنپ رایج است، در شهرستان های کوچک مانند میاندوآب هم ماکسیم استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، با وجود سخت بودن این شغل و درآمد پایین آن به دلیل تعدد و تنوع سیستم های خدمات رسان، شاهد هستیم که بخشی از طیف بیکار جامعه به محض تهیه یک خودروی قسطی، وارد این عرصه می شوند، بنابراین می طلبد برای رفع این معضل اقدام عاجل انجام گیرد، چرا که در این صورت نه تنها برای راننده های جدید ممر درآمدی ایجاد نخواهد شد، بلکه درآمد رانندگان قدیمی نیز کم می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تاكسيراني سرویس تاکسی آنلاین راننده تاکسی تاکسی آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: امروز در محور میاندوآب _مهاباد گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو سواری پراید دریافت شد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات برده‌رشان میاندوآب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومان حادثه بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • بازیگر قدیمی به کما رفت