Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سوری می‌گوید: نباید مردم را نسبت به توصیه‌های وزارت بهداشت در مقابله با کرونا بی اعتماد کنیم، یکی از دلایل کاهش واکسیناسیون منتشر نشدن گزارش‌های کروناست.

داده‌های همه گیری کرونا در ایران شفاف نیست و داده‌ها به صورت انحصاری در اختیار افراد محدودی است.

«حتی من به بخش کوچکی از داده‌ها دسترسی نداشتم»، این را رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت قرارگاه عملیاتی کرونا می‌گوید که پیش از این از طرف وزارت بهداشت ریاست کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا را به عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر هم دبیر کمیته اپیدمیولوژی و‌پژوهش کمیته علمی کرونا گفته بود: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد؛ چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده است و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند. چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده است؛ دوز سوم تزریق نکرده اند.

یونسیان این ایراد را به وزارت بهداشت وارد می‌داند که هنوز آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند؛ منتشر نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از مدتی قبل پیگیر انتشار آمار و اطلاعات واکسن زده‌ها و نرده‌های بستری و فوت شده کروناست، اما وزارت بهداشت هنوز آمار و اطلاعات قابل استناد و مکتوب منتشر نکرده و تنها چند آمار شفاهی را وزیر بهداشت و معاونان در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌اند.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است: مطالعاتی که در حوزه تحقیقات وزارت بهداشت برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده و نزده انجام شده، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اند.

هاشمی در واکنش به درخواست باشگاه خبرنگاران برای انتشار آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی واکسن زده یا نزده، گفت: منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند؛ البته مجدد تاکید کردم که بهتر است صبوری کنید تا به زودی نتیجه نهایی در اختیار شما، دیگر دوستان خبرنگار و مردم قرار داده شود.

به گفته برخی منابع خبری یک کمیته متشکل از اپیدمیولوژیست‌ها به همراه جمعی از پزشکان در حال تهیه اولین گزارش رسمی اثربخشی واکسن‌ها علیه بستری و فوت ناشی از کرونا به تفکیک برخی متغیر‌ها با داده‌های کشور و روش شناسی علمی هستند و نتایج این گزارش به زودی منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت واکسیناسیون وزارت بهداشت داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند