Web Analytics Made Easy - Statcounter

از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز از کار آفرینان برتر ایرانی کارآفرینی به معنای تبدیل فرصت به زمینه ای برای ایجاد محصول و یا خدمات است.

به گفته ایشان کارافرین نمونه کسی است که با به کارگیری مهارت های لازم امکان کاهش اتلافهای زمانی و مالی را برای یک مجموعه فراهم آورد. این مهارت ها موفقیت کارآفرینی شما را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصص هایی مانند حسابداری، بازاریابی و برنامه ریزی مالی برای اداره و مدیریت یک کسب وکار حیاتی هستند و مهارت هایی مانند ارتباطات، حل مشکلات و تصمیم گیری به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را افزایش دهید.

مهارت های کارآفرینی چیست؟

مهارت های کارآفرینی شامل مجموعه مهارت های مختلفی مانند رهبری، مدیریت کسب و کار، مدیریت زمان، تفکر خلاق و حل مسئله است. شما می توانید این مهارت ها را در بسیاری از مشاغل و صنایع به کار ببرید.

این مهارت های کارآفرین برای ارتقای نوآوری، رشد کسب وکار و رقابت حیاتی هستند. به عنوان مثال برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید، ممکن است لازم باشد مهارت ریسک پذیری خود را توسعه دهید و مهارت های مدیریت کسب و کار خود را تقویت کنید.

نمونه هایی از مهارت های کارآفرینی از زبان میثم شکری ساز

اکارآفرینان ممکن است چندین مهارت را همزمان برای ایجاد و رشد یک کسب و کار بر عهده بگیرند. این به مجموعه مهارت های مختلفی نیاز دارد. در ادامه ایشان به چند نمونه از مهارت های کارآفرینی اشاره میکند که باید آنها را توسعه دهید و به آنها مسلط شوید.

مهارت های ارتباطی و گوش دادن فعال

هرکارآفرین باید بتواند به طور موثر با مشتریان، اعضای تیم و سایر ذینفعان ارتباط برقرار کند. چه از طریق ارتباط شفاهی در طول جلسات یا ارسال گزارش و پیام از طریق ایمیل در مورد پروژه، کارآفرینان به ارتباطات کتبی و شفاهی برتر نیاز دارند.

جدای از مهارت های ارتباطی، کارآفرینان باید شنوندگانی عالی باشند تا نیازهای پروژه و بحث ها در طول جلسات پروژه را درک کنند.

مهارت های ریسک پذیری

داشتن ریسک های حساب شده و هوشمندانه یکی از مهارت های ضروری کارآفرین برای یادگیری است. مدیرانی که ذهنیت کارآفرینی دارند هرگز از ریسک کردن خودداری نمی کنند.

آقای دکتر میثم شکری ساز اضافه می کند که کارآفرینان باید بدانند که ریسک ها می توانند منجر به موفقیت های فوق العاده ایی شود. آنها می دانند که ریسک فرصتی برای یادگیری و رشد یک کسب و کار به سطح بعدی است.

شما می توانید بیوگرافی میثم شکری ساز را در این لینک بخوانید.

مهارت های حل مسئله

اغلب، کارآفرینان با موقعیت های چالش برانگیز و غیرمنتظره مواجه می شوند. یک کارآفرین باید دارای مهارت های حل مسئله عالی برای مدیریت موقعیت های استرس زا و شناسایی راه حل های جایگزین با آرامش باشد.

مهارت های خدمات به مشتری

میثم شکری ساز می گوید خدمات با کیفیت به مشتریان باعث ارتقای برند و افزایش وفاداری می شود. صرف نظر از صنعت، مهارت های عالی خدمات مشتری برای موفقیت کسب و کار ضروری است.

از صحبت با مشتریان تا بحث در مورد فرصت های تامین مالی، مهارت های خدمات مشتری به کارآفرینان کمک می کند تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.

مهارت های رهبری

توانایی الهام بخشیدن به همکاران، توانمند سازی نیروی کار و رهبری به مهارت های رهبری نیازدارد. رهبران نمونه می توانند نقش رهبری را بر عهده بگیرند و به عنوانبخشی از یک تیم کار کنند.

کارآفرینان با مهارت های رهبری به کارکنان خود انگیزه می دهند، عملیات را مدیریت می کنند و وظایف را برای رسیدن به هدف تجاری محول می کنند.

مدیریت زمان و مهارت های سازمانی

مدیریت زمان موثر بهره وری را افزایش می دهد و فضای کاری شما را سازماندهی می کند. کارآفرینان با مدیریت زمان و مهارت های سازمانی راه های مختلفی را برای اولویت بندی وظایف و اجتناب از به تعویق انداختن کارها پیدا می کنند.

برای اطمینان از تکمیل به موقع پروژه ها، کارآفرینان زمان خود و تیمشان را تجزیه و تحلیل می کنند، برای هر کار محدودیت زمانی تعیین می کنند، ابتدا وظایف اولویت دار را تکمیل می کنند و در نهایت فهرستی از کارهای انجام شده ایجاد می کنند.

مهارت های فنی

ابزار اصلی مهارت های فنی استفاده از ابزارها و نرم افزارهای دیجیتال هستند. کارآفرینان باید بدانند که چگونه از نرم افزارهای برنامه ریزی، بازاریابی و بودجه بندی استفاده کنند. دانش نرم افزار به مدیریت پروژه ها، پیگیری فروش و تخصیص بودجه مناسب برای پروژه کمک می کند.

راه های بهبود مهارت ها از دید میثم شکری ساز

۱- کتاب هایی با موضوع کارآفرینی مطالعه کنید.

خواندن کتاب باعث بهبود مهارت هایتان می شود و راهی عالی برای دریافت مشاوره در مورد استراتژی های تجاری موثر است. توانایی شناختی شما را بهبود می بخشد، تصمیم گیری شما را افزایش می دهد و با آن میتوانید از شکست دیگران درس بگیرید.

۲- در دوره های مربوط ثبت نام کنید.

راه دیگر برای تقویت مجموعه مهارت های خود، ثبت نام در دوره مدیریت، بازاریابی یا امور مالی است. گذراندن و تکمیل یک دوره حرفه ای ممکن است به تقویت مهارت های مدیریت کسب و کار و برنامه ریزی مالی شما کمک کند.

۳- در برنامه ریزی روزانه جایی برای تحقیق بگذارید.

زمانی شما پیشرفت خواهید کرد که از مهارت های خود به طور بهینه استفاده کنید اما توجه داشته باشید این مهارت ها ممکن است بعد از مدتی نیاز به به روز رسانی داشته باشندو با تحقیق روزانه شما از رقبا متمایز خواهید بود و به طور مستمر از مهارت ها استفاده خواهید کرد.

۴- یک مشاور با تجربه استخدام کنید.

مربیان باتجربه می توانند به شما کمک کنند تا مهارت هایی را که فاقد آن هستید به دست آورید. شما می توانید مدتی زیر نظر یک صاحب کسب و کار موفق کار کنید تا بفهمید چگونه یک کسب و کار را مدیریت کنید.

همچنین می توانید مرتبا با یک گروه حرفه ای از افراد همفکر ملاقات کنید و در مورد راه های مختلف ساخت و بازاریابی یک برند صحبت کنید. مربیان و مشاوران در ارائه بینش های ارزشمند و توصیه های حرفه ای که برای موفقیت ضروری است  به شما کمک می کنند.

جمع بندی

با توجه به دیدگاه دکتر میثم شکری ساز مهارت های کارآفرینی بسیار متنوع و الزامی هستند. برای یک کارآفرین موفق شدن ضروری است تا اکثر مهارت های گفته شده را به کار بگیرید. البته دارد که شما می توانید

فراموش نکنید همواره در پی بهبود و تقویت مهارت ها باشید و از تحقیق در این زمینه دست نکشید. مهارت های گفته شده به وسیله ابزار ها کلید موفقیت هر کارآفرین می باشد.    

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها رپرتاژ آگهی کارآفرینی مهارت اموزی ریسک پذیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی کارآفرینی مهارت اموزی رپرتاژ آگهی کارآفرینی مهارت اموزی ریسک پذیری مهارت های کارآفرینی مهارت های کارآفرین شما می توانید میثم شکری ساز مهارت ها مدیریت زمان برنامه ریزی مهارت ها کسب و کار یک کسب شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود