Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان شهردار ملایر از کاشت تعداد سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار، ۱۵ هزار گلدان گل شبو، کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر و نصب پنج هزار متر ریسه نورانی، در طرح استقبال از بهار خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرجی با بیان اینکه ساماندهی سیما و منظر شهری و کوشش در شناسایی و به وجود آوردن چهره‌ای مطلوب از شهر، یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری است، گفت: همانگونه که در روزهای پایانی سال، معابر رنگ و بوی دیگری گرفته و اکثـر قریـب به اتفاق شهروندان به تکاپو می افتند تا همزمان با احیای طبیعت، حال و هوای تازه ای به محل کار و زندگی خود بدهند، شـهرداری نیـز به عنوان متولی امور جاری شهر بر خود وظیفه می داند در این ایام متناسب با افزایش حجم پسماندها، ضایعات ، خاک و نخاله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با ساماندهی جدید در حوزه عمران و خدمات شهری، شهر را برای استقبال از سال جدید آماده کند.

وی اظهارکرد: در این راستا شهرداری ملایر " طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱" را به منظور ایجاد یک بستر تعاملی بین بخشی با هدف ارتقای کیفیت وکمیت خدمت رسانی به شهروندان، تدوین و برنامه ریزی کرده است، این طرح از اول اسفند ماه شروع و و تا روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۱ که مصادف با اول ماه مبارک رمضان است، ادامه می یابد.

فرجی با اشاره به اینکه این طرح به منظور ایجاد فضایی ایمن، پاک، منظم و کارآمد شهری تدوین شده است، افزود: هدف از انجام این طرح، تغییر شکل ظاهری شهر ملایر به وضعیت مناسب برای آغاز سال نو است.

این مقام مسئول ادامه داد: در " طرح استقبال از بهار"  شهرداری ملایر تمام پتانسیل موجود برای کنترل و ساماندهی و رفع سد معبر را که در ایام پایانی سال رشدی قارچ گونه دارد، بسیج کرده، همچنین در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی، بصری، صوتی، ترافیکی و رفع معضلات و مشکلات مربوط به نظافت معابر و جمع آوری پسماندهای شهری، اقدامات لازم انجام می شود.

شهردار ملایر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال آلودگی های زیست محیطی، به دلیل خانه تکانی به صورت انباشت های حجیم ظاهر می شود، اظهارکرد: به همین منظور شهرداری با آذین بندی مناسب معابر و کاشت گل های فصلی زیبا، فضایی آکنده از شور و نشاط و سرزندگی در شهر ایجاد می کند.

فرجی خاطرنشان کرد: کاشت تعداد سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار، ۱۵ هزار گلدان گل شبو، کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر و نصب پنج هزار متر ریسه نورانی، نصب بیش از ۴۰ المان مناسبتی و نوری و هفت سین، نصب ۱۰ هزار متر ریسه پرچمی و پارچه رنگی، نصب ۵۰۰ پرچم عمودی و ۵۰۰ پرچم ایران و رنگی در سطح شهر و رنگ آمیزی مبلمان شهری و پارکی و پایه چراغ های سطح شهر، اهم اقدامات شهرداری در راستای زیباسازی شهر به شمار می رود.

این مقام مسئول از اجرای تئاتر و نمایش خیابانی و برگزاری جشن ها و جشنواره‌های متعدد در ایام تعطیلات نوروز و مناسبت ها، برگزاری مسابقات بومی محلی در بین مسافرین و همشهریان خبر داد و گفت: سرعت بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی و تعطیلی حفاری های سطح شهر در طول مدت اجرای طرح، پی گیری می شود.

شهردار ملایر افزود: ساماندهی مطلوب سفرهای درون شهری ملایر از طریق افزایش فعالـیت ناوگان حمل ونقل عمومی تاکسی ها و اتوبوس ها و نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد آنها با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، کنترل و رفع انواع سد معبر به ویژه در معابر پر تردد و هدایت دستفروشان و بساط گستران به نقاطِ از پیش تعیین شده و با نشاط جلوه دادن چهره شهر با توجه به تألمات روحی وروانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دیگر اهداف ما در " طرح استقبال از بهار" است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استقبال از بهار استانی شهرستانها طرح استقبال از بهار پنج هزار سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • نشاء برنج در گیلان
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم