Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین تیموری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به بارندگی مناسب اخیر و پیش بینی بارش های آتی و هشدارهای سازمان حفظ نباتات کشور و فائو، احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به استان در فروردین سال آینده وجود دارد.

وی با بیان این‌که تاکنون ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، تاکید کرد: سال گذشته نیز برای رصد و پایش ملخ صحرایی در سطح بیش از پنج  میلیون و ۵۵٠ هزار هکتار انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت:آمادگی مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.
وی از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دسته‌های ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد بطوریکه در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی می تواند از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کشاورزی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان کشاورزی ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش