Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد به نظر نمی‌رسد مجددا با اوج گیری بیماری رو به رو باشیم.

به گزارش مشرق، عباس شیراوژن دو روز قبل در پیامی توییتری مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی را تشریح کرد و وی در گفت‌وگو با میزان در خصوص این مصوبات توضیح داد: این مصوبات مشروط به این است که فضای بیماری همچنان کنترل شده باشد و اگر خدایی نکرده به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و یا هر دلیل دیگری بیماری مجددا اوج بگیرد و یا سویه جدیدی شیوع پیدا کند، مصوبات تغییر پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۶ توصیه برای مبتلایان امیکرون

سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن اشاره به اینکه ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و فضای روحی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که متاسفانه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شده اند، ادامه داد: چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد و مردم در سفرهای نوروزی و دید بازدیدها دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند به نظر نمی‌رسد مجددا با اوج گیری بیماری رو به رو باشیم.

بیشتر بخوانید: عوارض جانبی اُمیکرون

شیراوژن با بیان اینکه ما در حال حاضر در مراحل اولیه شیب نزولی هستیم و اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت گردد و مردم هم هر چه سریع‌تر به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند به نظر می‌رسد بتوانیم این موج را پشت سر بگذاریم، متذکر شد: اگر مردم این بیماری را جدی نگیرند و فکر کنند که این بیماری به پایان رسیده است با موج جدیدی از بیماری مواجه می‌شویم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در پاسخ به این سوال که آبا می‌توانیم در سال جدید با پاندمی کرونا خداحافظی کنیم، اظهار کرد: چندان نمی‌توانیم در مورد دور دست‌ها صحبت کنیم و باید منتظر بمانیم و ببنیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: آیا امیکرون از واکسن‌ها فرار می‌کند؟

شیراوژن در خصوص تصمیم ستاد کرونا در رابطه با تزریق در چهارم عنوان کرد: ستاد ملی کرونا هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده و در این مورد در حال بررسی است و چنانچه انجام این اقدام لازم باشد حتما درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

عباس شیراوژن دو روز قبل در پیامی توییتری مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی را تشریح کرد و نوشت: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان عزیز می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی ۳ ماهه با دوز قبلی) برنامه ریزی نمایند.»

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت کرونا کووید ۱۹ واکسن کرونا سلامت ویروس کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا سفرهای نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد