Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل، گفت: معمولا در واحدهای زیرزمینی برنج‌های پاکستانی را در کیسه‌های برنج فجر می‌کنند. برنج پاکستانی کیلویی 25 هزار تومان است، در حالی که برنج فجر کیلویی 55 هزار تومان و اینگونه سودهای قابل توجهی کسب می‌کنند.

حسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به آرامش حاکم بر بازار برنج، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش هفته‌گی قیمت برنج ایرانی بودیم از این‌رو دولت برای مهار نرخ برنج آن را مشمول قیمت‌گذاری‌ دستوری کرد و قیمت 65 هزار تومان را برای یک کیلو برنج اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، توزیع هوشمند برنج شاهرودی در برخی استان‌ها نتوانست بازار را کنترل کند از این‌رو دولت برای مهار افزایش قیمت برنج داخلی متوسل به قیمت‌گذاری دستوری شد.

تقی‌زاده ادامه داد: درست است که  قیمت‌گذاری دستوری باعث ثابت ماندن قیمت‌ها شد اما از سوی دیگر میزان عرضه برنج‌های طارم و هاشمی در بازار بسیار کاهش پیدا کرده است. اما تجربه نشان داده است که قیمت‌گذاری دستوری هیچگاه راهکار مهار افزایش قیمت‌ها نبوده و باید عرضه برنج را افزایش بدهیم.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: بعد از قیمت‌گذاری دستوری عرضه برنج طارم و هاشمی در استان‌های شمالی نیز قطره‌چگانی شده است چراکه صاحبان فروشگاه‌های بزرگ می‌گویند که ما اقدام به خرید برنج کیلویی 70 هزار تومان کردیم چرا باید آن را کیلویی 65 هزار تومان عرضه کنیم. اگر دولت قیمت‌گذاری دستوری را متوقف کنند احتمال اینکه نرخ برنج به بالای 110 هزار تومان برسد وجود دارد.

وی با اشاره به نرخ انواع برنج ایرانی در بنکداری، گفت: طارم و هاشمی کیلویی 80 هزار تومان، فجر کیلویی 55 هزار تومان، شیرودی کیلویی 45 هزار تومان و ندا کیلویی 42 هزار تومان است.

تقی‌زاده با بیان اینکه برخی اقدام به عرضه برنج پاکستانی در بسته‌های ایرانی می‌کنند، گفت: این افراد تاجر نیستند و معمولا در واحدهای زیرزمینی برنج‌های پاکستانی را در کیسه‌های برنج فجر می‌کنند. برنج پاکستانی کیلویی 25 هزار تومان است این در حالیست که برنج فجر کیلویی 55 هزار تومان و اینگونه سودهای قابل توجهی می‌کنند.

به گفته وی، مردم نیازهای خود را از واحدهای معتبر خریداری کنند که در صورت مشاهده تخلف بتوانند آن را مرجوع کنند و اقدام به خرید از دوره‌گردها و وانتی‌ها نکنند چراکه نمی‌توان کیفیت این محصولات را تضمین کرد.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل، ادامه داد: افرادی که سال‌ها در حوزه تولید و توزیع برنج فعالیت داشتند گاهی در تشخیص برنج فجر و پاکستانی با چالش مواجه می‌شوند چرا که کیفیت و پخت برنج سوپر کرنر و 386 پاکستانی بسیار شبیه برنج‌های پرمحصول فجر است. به نظر من 30 درصد احتمال خطا در تشخیص برنج پاکستانی از ایرانی وجود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت گذاری دستوری برنج پاکستانی هزار تومان عرضه برنج برنج فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟

اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

به نقل از ایسنا، وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901372

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد