Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق برآوردهای محققان انگلیسی, ۳۰ درصد افرادی که در ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست داده, محروم‌ترین ساکنان کشور انگلیس هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, داده‌ها نشان می‌دهد که حداقل 30 درصد بیشتر مرگ‌و‌میر ناشی از ویروس کرونا در محروم‌ترین مناطق انگلیس از ابتدای سال جاری تاکنون رخ داده است و این نگرانی را تقویت می‌کند که فقیرترین جوامع, بیشترین بار بیماری را تحت برنامه‌های دولت «زندگی با کووید» به دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در این باره نوشت, از 7053 مورد مرگ ثبت شده در 6 هفته پس از اول ژانویه، 1589 مورد (22.5 درصد) مربوط به محروم‌ترین و فقیرترین ساکنان کشور انگلیس است.

به وزرای این کشور هشدار داده شده است که این نابرابری‌ها تنها زمانی افزایش می‌یابد که دولت آزمایش‌های رایگان و انزوای اجباری را کاهش دهد و پرداخت‌های بیماری را برای بیماران مبتلا به کووید حذف می‌کند.

محروم‌ترین مناطق در انگلستان از نظر سنی جوان‌تر هستند، در حالی که کمترین محرومیت برای جمعیت مسن‌تری است که در برابر کرونا آسیب‌پذیرتر هستند؛ با وجود این، فقیرترین بخش‌های کشور انگلیس همچنان سهم بیشتری از مرگ‌و‌میر ویروس کرونا را به خود اختصاص می‌دهند.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط "کالین آنگوس"، محقق ارشد و مدلساز نابرابری‌های بهداشتی در دانشگاه "شفیلد"، نشان می‌دهد که اکثر مرگ‌و‌میرهای بیمارستانی و خانگی (به ترتیب نزدیک به 30 درصد) در محروم‌ترین نقاط انگلیس رخ می‌دهد.

بر اساس آخرین برآوردهای دفتر آمار ملی، هفته گذشته بیش از 2 میلیون نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از نظر قانونی، کسانی که در انگلیس آزمایش کووید مثبت دارند، دیگر نیازی به قرنطینه ندارند و همچنین ردیابی تماس به همراه پرداخت‌های حمایتی برای افراد مبتلا به ویروس کرونا که قادر به کار نیستند, به پایان رسیده است.

آنگوس توضیح داد که حذف هر دوی این اقدامات ممکن است گامی ضروری در مسیر بازگشت به حالت عادی باشد، اما انجام این کار در زمانی که شیوع عفونت‌های کووید بسیار بالا است، تأثیر بیشتری بر جوامع محروم خواهد داشت.

نگاهی به نقض حقوق بشر در انگلیس؛ از حبس زنان در زندان‌های مردانه تا شیوع برده‌داری نوین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم اخبار انگلیس ویروس کرونا مناطق محروم اخبار انگلیس ویروس کرونا ویروس کرونا محروم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد