Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:30:51 GMT

کره شمالی در حال ساخت سیستم نظارت ماهواره‌ای است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۷۵۶۸

کره شمالی در حال ساخت سیستم نظارت ماهواره‌ای است

کره شمالی می‌گوید آخرین آزمایش موشکی انجام شده از سوی این کشور بخشی از ساخت سیستم نظارت ماهواره‌ای است.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، رسانه‌های دولتی کره شمالی یک روز پس از پرتاب موشک از این کشور گزارش دادند که آزمایشی که روز یکشنبه انجام شد برای توسعه یک «سیستم ماهواره‌ای شناسایی» بوده است.

در گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی توضیحی در مورد نوع موشک مورد استفاده در این آزمایش ارائه نشد، اما مقامات کره جنوبی و سئول گفتند که به نظر می‌رسد این موشک بالستیک از منطقه‌ای در نزدیکی پیونگ یانگ که فرودگاه بین المللی آن واقع است شلیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کره شمالی پرتابه‌ای جدید شلیک کرد

این پرتاب هشتمین آزمایش در سال جاری و اولین آزمایش پس از ماه ژانویه بود که کره شمالی دارای سلاح هسته‌ای پرتاب می‌کرد.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در ۳۰ ژانویه انجام شده بود که در آن یک موشک بالستیک میان‌برد هواسونگ -۱۲ با دوربینی در مخروط دماغه آن پرتاب شده بود.

به گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی، آزمایش روز یکشنبه به تأیید صحت عملکرد سیستم انتقال داده رسیده و به دستگاه‌های کنترل ارتفاع با «عکاسی عمودی و مایل از یک منطقه خاص روی زمین» با دوربین‌هایی که روی ماهواره شناسایی نصب می‌شوند، کمک خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های دولتی دو عکس منتشر کردند که شبه جزیره کره را از فضا نشان می‌دهد. توسعه یک ماهواره شناسایی نظامی از جمله پیشرفت‌هایی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال گذشته خواستار آن شده بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تلاش کره شمالی برای توسعه چنین فناوری در حالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی قصد دارد در ماه مارس یک پرتابه فضایی با سوخت جامد را به عنوان بخشی از پروژه استقرار ماهواره‌های نظارتی نظامی خود برای نظارت بر کره شمالی آزمایش کند.

کره شمالی قبلاً حداقل دو ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داده بود که آخرین آن در سال ۲۰۱۶ بود. گمان می‌رود هیچیک از آنها کار نکنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت سئول پیونگ یانگ موشک بالستیک کره جنوبی کره شمالی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت