Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود و ذخیره آب آن، گفت: در حال حاضر ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده که این مقدار آب از زمان احداث این سد تاکنون کم سابقه است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶۰درصد کاهش مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، محمد جواد خانی‌پور در جمع خبرنگاران از لایروبی انهار و آب بندان‌ها در شهرستان‌های گیلان خبر داد و اظهار داشت: در سال‌هایی که با خشکسالی مواجهیم یکی از راه‌های مقابله با این امر لایروبی انهار، کانال‌ها و زهکش‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این شرکت امسال طبق برنامه لایروبی 500 کیلومتر از انهار، کانال‌ها و زهکش‌ها را در دستور کار دارد افزود: این کار هم‌اینک در هفت شهرستان استان گیلان شروع و در 15 شهرستان هم پیمانکار طرح مشخص شده است و در دو شهرستان نیز تا هفته آینده مراحل تعیین پیمانکار جهت عملیات لایروبی انجام می‌گردد.   خانی‌پورد نوبت‌بندی آب را برنامه دیگر شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای سال زراعی پیش رو و در راستای توزیع سریعتر آب به اراضی شالیزاری اعلام کرد و یادآور شد: امسال با توجه به محدودیتی که در حوزه منابع آبی داریم بحث لایروبی انهار، کانال‌ها و زهکش‌ها در استان گیلان بسیار حائز اهمیت است بنابراین این کار در اولویت شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.   وی در پاسخ به این پرسش که شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای تامین آب زراعی شالیزارهای استان دقیقا چه برنامه‌ای دارد اضافه کرد: در کنار لایروبی، جلسات شورای حفاظت از منابع آب در سراسر استان گیلان با ریاست فرمانداران و استاندار گیلان تشکیل می‌شود که در این جلسات تصمیمات لازم در مورد تامین آب زراعی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌گردد.   معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان بهره‌برداری از 711 ایستگاه پمپاژ و چاه عمیق در استان را یکی از برنامه‌های این شرکت برای تامین آب زراعی شالیکاران اعلام کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی هم تعدادی از این چاه‌ها را در دست راه‌اندازی دارند که این اقدام به جبران آب زراعی کمک شایان توجهی می‌کند.   خانی‌پور آخرین وضعیت سد سفیدرود و ذخیره آب آن را برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر 370 میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده که این مقدار آب از زمان احداث این سد تاکنون کم سابقه است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 60 درصد کاهش مواجه هستیم.   وی با بیان اینکه منابع برفی حوضه سفیدرود امسال در شرایط بهتری قرار دارد و بنابراین ورودی آب به پشت سد سفیدرود در آینده بهتر می‌شود خاطرنشان کرد: از کشاورزان گیلانی تقاضا داریم لابروبی انهار بین مزارع و شخم زمستانه شالیزارها را با استفاده بهینه از آب باران به موقع انجام دهند زیرا رهاسازی آب سد سفیدرود از زمان نشاکاری آغاز می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای گیلان بهره برداری سد سفیدرود آب زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی