Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق بیانیه مطبوعاتی بانک مرکزی روسیه، گروه وی تی بی، سووکام بانک، نویکام بانک، پرومز ویازبانک و اوتکریتی اف سی بانک در میان موسسات مالی هستند که هدف تحریم قرار گرفته اند.

مشتریان این بانکها می توانند از کارتهایشان برای پرداختهای بدون تماس استفاده کنند البته به شرطی که از چنین قابلیتی پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال کارتهای بانکی آنها در خارج کار نمی کند و نمی توانند برای انجام پرداختهای آنلاین به فروشندگان در کشورهایی که روسیه را هدف تحریم قرار داده اند، استفاده شوند.

با این حال وب سایت ورج گزارش کرد سرویسهای Apple Pay و Google Pay در روسیه به اندازه سرویسهای بومی مانند یومانی محبوب نیستند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، طبق اطلاعات مربوط به سال ۲۰۲۰، تنها ۲۹ درصد از مردم روسیه از سرویس Google Pay و ۲۰ درصد از Apple Pay در آن زمان استفاده می کردند. بر این اساس، محدودیتهای مذکور چندان روی مصرف کنندگان روسی تاثیر نمی گذارد زیرا به جایگزینهای دیگری دسترسی دارند. با این حال احتمال حذف بانکهای روسی از سیستم بین بانکی سوئیفت می تواند به مسائلی مانند نوسان ارز منتهی شود که به اقتصاد روسیه آسیب خواهد زد.

منبع: ایسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اپل روسیه گوگل کارت بانکی تحریم روسیه حمله روسیه به اوکراین حمله روسیه جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران