Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:19:33 GMT

کسب سود ۱ میلیاردی سالانه فقط با خرید نهال گردو!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۸۳۰۲

کسب سود ۱ میلیاردی سالانه فقط با خرید نهال گردو!

کشاورزی و احداث باغ گردو همواره یکی از اصلی‌ترین مشغل بشر بوده است. در ابتدا هدف از کاشت درختان و کشاورزی، تهیه مواد غذایی و تامین نیازهای غذایی بود؛ اما به مرور زمان کاشت و پرورش نهال گردو به یک شغل سودده تبدیل شد. امروزه کاشت نهال گردو، یک شغل بسیار پردرآمد محسوب می شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آریا نهال، علاوه بر این کاشت درخت گردو، با توجه به پیدایش نهال های زودبارده همانند چندلر، فرنور، ژنوتیپ آریا نهال و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. بسیار سریع اتفاق می افتد. خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد به شرطی که بهترین نژاد مناسب منطقه ی خود را از نهلستان های معتبر همانند آریا نهال، تهیه نمایید.

پرورش نهال گردو تا رسیدن به درآمد میلیاردی در ۱۰ سال

یکی از اولین و مهم‌ترین شرایط ایجاد یک شغل، بازار کار و شرایط عرضه و تقاضا است. دیگر فاکتور هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری است و نهایتا آخرین فاکتوری که باید بررسی کنید، ریسک سرمایه است.

۱- عرضه به معنای میزان محصولی است که شما به مشتریان ارائه می‌دهید و تقاضا نیز میزان درخواست برای آن محصول است. از آنجایی که مغز گردو یکی از خشکبارهای مهم و اساسی است، تقاضا برای خرید گردو همواره زیاد است. به همین دلیل خرید نهال گردو، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار جذاب و آینده‌دار باشد.

۲- از آنجایی که قیمت نهال گردو، با توجه به آن که در حدود ۲ سال زمان پرورش را یکجا خریداری می نمایید و این محصول بسیار زودبازده است، زیاد محسوب نمی شود.

اما چطور می توان ۱ میلیارد سود از فروش مغز گردو به دست آورد؟

با یک حساب سر انگشتی می توان سود پرورش نهال گردو را در ده سال محاسبه کرد. اگر در گام اول به پرورش بهترین نهال های گردو همانند نهال گردو چندلر، فرنور، ژنوتیپ آریا و.. بپردازید، می توان به ازای هر درخت بالغ آن در حدود ۳۰۰ کیلو گردوی سبز و ۷۵ کیلو گردوی خشک را انتظار داشته باشید.

اکنون کافیست باردهی ۷۵ کیلویی ۱۲۰ درخت گردو را محسابه نماییم. جمع این عدد به ۹ هزار کیلو گردوی خشک با پوست می رسد. اکنون در اسفند ۱۴۰۰ هر یک کیلو گردوی خشک با کیفیت ۱۲۰.۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد که اگر در ۹.۰۰۰ هزار کیلو گردو ضرب شود سود خالص بیش از ۱ میلیارد را مشاهده خواهید کرد! کسب سود میلیاردی با خرید نهال گردو پس دور از تصور نخواهد بود.

چند دهه قبل برای به ثمر نشستن یک نهال گردو، و به سود رسیدن باید حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال صبر می‌کردید. اما با توجه به تغییرات آب و هوایی، تغییر در نژاد نهال های گردو... مدت زمان به ثمر رسیدن درخت گردو، به کمتر از دو سال کاهش یافته است و سود دهی اقتصادی را می توان در هشتمین تا دهمین سال انتظار داشت.

به این ترتیب می‌توانید با خرید نهال گردو، با کمترین هزینه و بدون دردسر زیاد، به یک درآمد بالا و سود عالی برسید. اما سوال بزرگ اینجاست که قیمت نهال گردو، چقدر است؟ این محصول چه انواعی دارد و از کجا باید نهال گردو خریداری کنیم؟

انواع نهال گردو محبوب در ایران

با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، خاک، کود، ارتفاع از سطح دریا و سایر موارد تاثیرگذار در کشاورزی، باید یک درخت متناسب با نیازتان انتخاب کنید. در زیر ۳ نهال از بهترین انواع درخت گردو را با هم مطالعه خواهیم کرد:

نهال گردو چندلر پیوندی:   قیمت نهال گردو چندلر پیوندی، با نهال گردوی فرنور برابر است. این نهال گردو برای کاشت و بهره‌برداری در ارتفاعات ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا مناسب بوده و باردهی آن بسیار زیاد است. مغز گردوهای حاصل از این نهال به شدت مرغوب، سفید و خوش‌طعم هستند و محصولات حاصل از این نهال، مشتریان و طرفداران بسیار زیادی دارد. نهال گردو فرنور پیوندی:   این نهال اصالتا فرانسوی است و برای کاشت در آب و هوای سردسیر و کوهستانی مناسب است. فرنور یکی از بهترین انواع درخت گردو محسوب می‌شود. یکی از نکات جالبی که خرید نهال گردو فرنور، را به شدت جذاب می‌کند، این است که باردهی آن از سال اول شروع می‌شود و در کمترین زمان ممکن به درآمد می‌رسید. نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا نهال  نهال گردو ژنوتیپ آریا اصلاح شده و بسیار خاص است. میزان باردهی هر درخت گردو از این تیپ، ۷۰ کیلوگرم است. این نهال مقاومت متوسطی در برابر سرما دارد.. با توجه به قیمت نهال گردو، خرید آن می‌تواند یک گزینه عالی و کم‌دردسر برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت باشد. خرید نهال گردوی خود به نهالستان آریا نهال بپردازید

اگر بعد از مطالعه قسمت‌های قبلی تصمیمتان را برای خرید نهال گردو، و تاسیس یک باغ گردو گرفته‌اید و یا نیاز به دریافت مشاوره ی رایگان دارید، می توانید در اولین قدم برای عملی کردن این نقشه با نهالستان آریا نهال مرکز تخصصی فروش نهال بادام، نهال گردو، نهال انگور و سایر میوه‌ و خشکبارهای پرفروش ارتباط بر قرار نمایید.

 اگر کیفیت، مجوز رسمی جهاد کشاورزی، ضمانت بازگشت نهال و پشتیبانی ۲۴ ساعته دغدغه اصلی شماست، پیشنهادهای ویژه آریا نهال را از دست ندهید. نهالستان آریا نهال، انواع درخت نهال گردو زودبازده و سایر نهال های میوه  را با کیفیت و قیمت مناسب، به مشتریان گرامی با ۱۰ درصد تخفیف عیدانه عرضه می‌کند.

آشنایی با خدمات نهالستان آریا نهال

شما می توانید جهت مطالعه و خرید انواع نهال گردو با مراجعه به سایت نهال آریا نهال (ariyanahal.ir) و مشاهده انواع نهال میوه، ده‌ها نهال گردو با ویژگی‌ های مختلف و قیمت‌ متفاوت را مشاهده و جهت خرید با کارشناسان فروش آریا نهال با شماره تماس های (۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۴ – ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۹) ارتباط بر قرار نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی نهال گردو درخت گردو گردو نهالستان آریا نهال خرید نهال گردو قیمت نهال گردو کیلو گردوی درخت گردو کیلو گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است

غزال زیاری: در ژانویه ۲۰۱۹ با فرود سطح‌نشین چانگ‌ای ۴ (Chang'e ۴) روی سطح ماه، محموله‌ای هیجان‌انگیز به تنها قمر کره زمین رسید که خبر از ماجراجویی جدیدی در فضا می‌داد: این محموله شامل دانه‌های چهار گونه گیاهی بود که محققان قصد داشتند تا آن‌ها را در سطح ماه رشد و پرورش دهند.

جوانه زدن یک دانه پنبه در آن زمان، توجه زیادی را به خود جلب کرد، اما نکته مهم‌تر از جوانه زدن، رشد گیاه است. اگر گیاهانی که در سطح ماه رشد می‌کنند، کمتر از سطح زمین محصول بدهند یا ضعیف‌تر و شکننده‌تر باشند، بشر با مشکل بزرگی در پیشرفت فضایی خود مواجه خواهد بود.

با گذشت بیش از چهار سال، حالا نتایج مهمی از این آزمایش منتشر شده است. از قرار معلوم به‌رغم تمام موانع پیش‌رو در ماه و مریخ، ممکن است پرورش مواد غذایی تنها مشکل موجود نباشد و باید این را در نظر داشت که همه این بررسی‌ها در روزهای ابتدایی‌اش است.

موانع پیش‌رو چیست؟

لازم به ذکر است که Chang'e ۴ در مأموریتش سعی نکرد تا دانه‌ها را در خاک قمری رشد دهد. آزمایش‌های مختلف حکایت از آن دارند که این کار گرچه ممکن و شدنی است ولی بسیار سخت خواهد بود. هدف از انجام این آزمایش، بررسی این موضوع بود که آیا محیط ریزگرانشی و تشعشعات زیاد در سطح ماه برای رشد گیاهان مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر.

تأکید اصلی این آزمایش روی بررسی جاذبه و گرانش ماه قرار داشت؛ چراکه درهرصورت اگر تابش خورشید بدون فیلتر اتمسفر به گیاهان آسیب برساند، همیشه می‌توان راهکارهایی برای حل این مشکل یافت؛ ولی تغییر نیروی رو به پائین گرانش، چالش به‌مراتب بزرگ‌تری به نظر می‌رسد.

خوشبختانه گویا نیازی به مداخله این‌چنینی وجود ندارد و حتی این گرانش کم، ممکن است در جبران برخی مشکلات دیگر که فراتر از مشکلات روی کره زمین هستند، به کمک دانشمندان بیاید.

ساخت شرایط ماه روی زمین

در ژوئن سال ۲۰۲۳، نتیجه اولین مقایسه گیاهان روی سطح ماه با گیاهان روی زمین توسط تیمی از دانشگاه چونگ کینگ منتشر شد و جزئیات بیشتری دراین‌باره در دسترس قرار گرفت. در شرایطی که Chang'e ۴ کار خود را در ماه انجام می‌داد، نویسندگان مقاله، دانه‌هایی را مشابه آنچه به ماه فرستاده بودند، در یک آزمایشگاه در شرایطی مشابه، در خاکی یکسان و دما، رطوبت و فشار هوایی مشابه با ماه کاشتند.

دریکی از این مقالات در این رابطه می‌خوانیم: «ما کشف کردیم که گرانش یک‌ششم g در ماه، باعث افزایش سرعت جوانه‌زنی بذرها می‌شود.» (جاذبه در سطح ماه، ۶ برابر ضعیف‌تر از شتاب جاذبه در سطح زمین است).

برخلاف گزارش‌های منتشره در آن زمان، تنها یکی از دانه‌های پنبه روی سطح ماه جوانه زد و در دانه‌های دیگر خبری از جوانه نبود؛ ولی در آزمایشگاه روی سطح زمین، گیاهان کلزا و دانه‌های پنبه هم جوانه زدند.

بزرگ‌ترین تهدید برای نهال‌های جوانه‌زده در سطح ماه، شب‌های طولانی ماه بود که حدود ۹ روز زمینی بعد از فرود Chang'e ۴ آغاز شد. دمای ماه به ۵۲- سانتی‌گراد کاهش یافت و از همین رو دمای محیط آزمایشگاهی روی زمین هم کاهش یافت تا با شرایط طبیعی ماه مطابقت داشته باشد و حدود ۱۸ روز زمینی، خبری از گرما نبود.

در کمال تعجب، نهال جوانه‌زده روی سطح ماه، همچنان سبز و صاف بود تا اینکه نور و گرما دوباره به سطح ماه بازگشت؛ اما در همین زمان، نهال‌های داخل آزمایشگاه سطح زمین، مرده بودند و به رنگ زرد و سیاه در آمده بودند؛ اما نهال رشد کرده در سطح ماه، از دومین روز قمری هم جان سالم به در برد، هرچند که روند رشدش متوقف شد و محققان دلیل این اتفاق را کمبود اکسیژن در محفظه‌اش می‌دانند.

محققان به این شک کردند که گرانش پایین ماه باعث ایجاد مقاومت در برخی از گیاهان قطبی در برابر یخ‌زدگی شده؛ اما متأسفانه نهال پنبه در شب دوم قمری مرد و در طول پنج روز قمری هیچ‌کدام از بذرهای دیگر جوانه نزدند.

نویسندگان دلیل جوانه نزدن سه گونه گیاهی دیگر را به خاطر قرار گرفتن آن‌ها در دمایی بالاتر از دمای مناسب این گیاهان در پنج روز اول می‌دانند.

در کنار موانع موجود باید این را در نظر داشت که کشاورزی در ماه مزایای متعددی دارد و مشابه با کشاورزی زیر آب، عاری از آفات و علف‌های هرز خواهد بود و درنتیجه نیازی به مواد شیمیایی برای کنترل این آفات وجود نخواهد داشت.

آزمایش‌های انجام‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی حکایت از آن دارد که گیاهان برای رشد و حتی میوه دادن به جاذبه نیاز چندانی ندارند. بااین‌حال، این گیاهان از هر لحاظ دیگری در شرایط بهینه هستند. این واقعیت که پنبه در جاذبه کم ماه، توانایی غلبه بر سرما را دارد، کشفی است که قطعاً بسیار ارزشمند خواهد بود.

توانایی کشت‌وکار در پایگاه‌های مریخ، حتی مهم‌تر از کشت‌وکار در ماه خواهد بود. چراکه حمل‌ونقل مواد غذییا از سطح کره زمین به ماه گرچه هزینه زیادی خواهد داشت ولی شدنی است؛ اما حمل غذا به مریخ به‌مراتب سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر خواهد بود. با در نظر داشتن اینکه گرانش مریخ تقریباً دو برابر گرانش ماه است، می‌توان امید داشت که کاشت گیاهان در مریخ هم شرایط مشابهی داشته باشد.

منبع: iflscience

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901339

دیگر خبرها

  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ