Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که تیراندازی‎های مرگبار در آمریکا باعث افزایش نگرانی‎ها درباره تشدید افراط گرایی شده است.

خبرگزاری میزان - تیراندازی به یک فعال داوطلب در جریان تظاهرات عدالت نژادی در شهر پورتلند، ایالت اورگان در آخر هفته گذشته، جامعه فعال این شهر را به هم ریخته و نگرانی جدیدی را درباره خشونت و تشدید افراط گرایی در آمریکا برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، مقام‎ها به تازگی علیه «بنجامین اسمیت» ۴۳ ساله، که پلیس می‌گوید در میان با فریاد از تظاهرکنندگان خواست تا محل را ترک کنند و سپس به سمت گروهی از افراد تیراندازی کرد، اتهام قتل را مطرح کردند.

پلیس می‌گوید که او «جون نایتلی» ۶۰ ساله را به قتل رساند و چهار نفر دیگر را زخمی کرد.

«نایتلی»، یک فعال قدیمی که در اعتراضات عدالت نژادی حاضر بود، به عنوان یک «صلح‌ طلب» شناخته می‌شد که در طول تظاهرات برای حفظ امنیت مردم تلاش می‌کرد.

او شب مرگش قبل از شروع تظاهراتی که برای عدالت خواهی در موضوع قتل «امیر لاک» و «داونته رایت»، دو مرد سیاه‎‌پوست که از سوی پلیس در مینه سوتا کشته شدند، به عنوان یک داوطلب ایمنی ترافیک فعالیت می‌کرد.

دوستان «نایتلی» و حامیان محلی، می‌گویند خشونت در پورتلند قابل پیش‌بینی است، جایی که در سال گذشته شاهد تجمعات راستگرایان افراطی و اعتراض‌های آشفته و گاهی خشونت‌آمیز بوده است.

این منطقه همچنین دارای تاریخ سیاه برتری طلبی سفیدپوستان و جنایات ناشی از نفرت نژادپرستانه است.

خشونت علیه معترضان نیز سه ماه پس از تبرئه «کایل ریتنهاوس»، که پس از کشتن دو مرد در تظاهرات ضد نژادپرستی در ویسکانسین، در میان جمهوریخواهان افراطی و گروه‌های راستگرا به‌ عنوان یک قهرمان شناخته می‌شد، صورت می‌گیرد.

مدافعان حقوق بشری درباره تهدید فزاینده‌ای هشدار می‌دهند که افراط گرایان، که با پیروزی در دادگاه «راتنهاوس»، جسور شده‎اند، به صورت آنلاین رادیکال شده و توسط برخی جمهوریخواهان تشویق شده‎اند که در پی آن اعمال خشونت آمیز بیشتری را مرتکب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: آمریکا و چالشی به نام احتمال وقوع جنگ داخلی چشم انداز تشدید تروریسم داخلی در آمریکا

این تیراندازی موجی از تظاهرات را در شهری ایجاد کرد که از زمان اعتراضات به قتل «جورج فلوید» در سال ۲۰۲۰ شاهد اعتراضات مکرر و درگیری‌های گاه به گاه بین فعالان ضد فاشیست و راستگرایان افراطی بوده است.

اما مدافعان حقوقی می‌گویند که واکنش مقام‎های پلیس و مجری قانون به این تیراندازی تنها نگرانی‌ها را تشدید می‎کند.

بیانیه اداره پلیس پورتلند می‎گوید که تیراندازی «با رویارویی بین یک صاحب خانه مسلح و معترضان مسلح»، بیان شده است.

منتقدان به فهرستی از رسوایی‌های اخیر  پلیس این منطقه اشاره می‌کنند؛ در یکی از اعتراضات سال ۲۰۱۷ در پورتلند، افسران فدرال به یکی از اعضای یک گروه شبه‌نظامی موسوم به «میهن پرست»، اجازه دادند تا به دستگیری یک فعال ضد فاشیست کمک کند.

در سال ۲۰۱۹، یک افسر پلیس در حال تبادل پیام‌های متنی دوستانه با یک عضو جناح راست دستگیر شد و سپس از تخلف تبرئه شد؛ در سال ۲۰۲۰، اداره پلیس این شهر ۳۰۰ بار در ۲۰ روز مختلف از گاز اشک آور علیه تظاهرکنندگان عدالت نژادی استفاده کرد.

همچنین در سال ۲۰۲۱، پلیس پورتلند مدعی شد که نخستین زن سیاه پوستی که به عنوان کمیسر شهر پورتلند خدمت کرده و از این بخش انتقاد کرده است، یک فرد مظنون به ضرب و شتم و فراری بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر یک فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد