Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرهنگ در این استان مظلوم واقع شده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج ، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فرهنگ زیربنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها بوده و هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عید مبعث، عید معرفت، طلوع انسان‌ها در افق ولایت، تقرب به ذات پروردگار و عنایت ویژه‌ای بوده که خداوند به بشر داشته است، عنوان کرد: همه عالم ساخته و پرداخته خداوند بوده و بدون اذن پروردگار نه چیزی خلق می‌شود و نه حرکتی صورت می‌گیرد، زیرا از ملک تا ملکوت و جبروت همه مخلوقات خداوند هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به اینکه همه عالم و آنچه در آن وجود دارد همه به دست پروردگار بوده و خداوند آنها را به وجود آورده، بنابراین باید قانون خدا حاکم باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: حاکمیت فلسفه توحیدی، یعنی تعالی فرهنگی و این یک امر معقولی بوده که هر عقلی باید بپذیرد وقتی حاکم و خالق پروردگار است، قانون حاکم نیز باید قانون خداوند باشد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقابل با خداوند و عدم اجرای دستورات پروردگار یعنی اینکه انسان حیات خود را تهدید کرده، خود را در مسیر تعالی قرار ندهد و در نهایت منجر به سقوط او خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی رشد کنیم، باید فرهنگ الهی، معنوی و توحیدی در وجود ما رشد و پرورش پیدا کند.

وی ضمن تاکید دوباره بر اینکه فرهنگ موضوعی زیربنایی در جامعه است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.

حسینی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای ما داشته که راه حل آنها در حوزه فرهنگی است، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید فعال‌تر شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشکیل منظم نشست‌های این شورا جدی تر منظم تر و با برنامه‌ریزی بیشتر در مرکز استان و شهرستان‌ها وارد عمل کند.

وی با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در نشست‌های شهرستانی، اظهار داشت: می‌طلبد که مردم در کارها و برنامه‌های فرهنگی همکاری و مشارکت لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشند.

نامه نمایندگان مجلس به سران قوا درباره مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگیوزارت ارشاد گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه را دنبال می‌کندمحوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در برنامه‌های فرهنگی شهر شیراز اولویت شورای ششم است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از تیراندازی و وضعیت حجاب و پوشش‌هایی که در جامعه امروزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بستر عمومی برای رغبت، همراهی و همکاری مردم فراهم شود.

حسینی جایگاه شورای فرهنگ عمومی را تاثیرگذار و حساس دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای کاهش آسیب‌ها و مسائل فرهنگی استفاده کرد.

وی تعهد در کارهای فرهنگی و سایر حوزه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همچنین میزان تاثیر گذاری مصوبات بر آسیب های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏