Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت انبارهای زیرزمینی ذخیره گاز اتحادیه اروپا حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب است که هم اکنون ۴۰ درصد آن پر است.

به عبارتی، اگر روسیه کلاً صادرات گاز به اتحادیه اروپا را همین امروز قطع کند، اتحادیه اروپا قادر است بدون دریافت گاز روسیه تا پایان ماه‌های سرد سال سر کند.

از طرفی، مصرف گاز اروپا در ماه‌های گرم سال به نصف کاهش می‌یابد و اروپا می‌تواند وضعیت را تا آغاز زمستان بدون دریافت گاز روسیه اداره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل اینجاست که در ماه‌های گرم، اتحادیه اروپا گاز وارداتی از روسیه را به انبارهای زیرزمینی تزریق می‌کند تا در پیک مصرف زمستان دچار مشکل نشود.

یعنی اروپا تنها تا ژانویه سال آینده می‌تواند بدون دریافت گاز روسیه سر کند و اگر انبارهای زیرزمینی را پر نکند، در زمستان سال آتی با بحران مواجه خواهد شد.

در طرف مقابل، بر اساس برآورد کومرتس‌بانک آلمان، روسیه نیز اگر صادرات گاز به اتحادیه اروپا را قطع کند، تولید ناخالص داخلی‌اش ۳ درصد افت خواهد کرد. از این رو اتحادیه اروپا در کوتاه‌مدت چاره‌ای جز ادامه خرید گاز از روسیه ندارد.

تقریباً یک سوم گاز اتحادیه اروپا در نیروگاههای برقی مصرف می‌شود و این کشورها در میان‌مدت شاید بتوانند با توسعه هر چه بیشتر منابع انرژی پاک خورشیدی و بادی، همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گاز دیگر کشورها تا حد زیادی از وابستگی به گاز روسیه کم کنند؛ اما در کوتاه‌مدت چاره‌ای جز ادامه واردات گاز روسیه نیست.

منبع: گاردین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گاز روسیه اتحادیه اروپا گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟