Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود حقدوست روز دوشنبه به مناسبت هفته امور تربیتی در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته برای نخستین را اجرای طرح تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به صورت آزمایشی در ۳۱۱ مدرسه مقطع متوسطه دوم این استان اجرا شد سه هزار و ۴۳ دانش آموز زیر پوشش آن قرار گرفتند که از این شمار ۲۵ دانش آموز به عنوان برتر و در تراز انقلاب اسلامی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، پیوست عملی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب طراحی، تهیه و تدوین شده است.

وی بیان کرد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی حاصل ۲۰ سال کار و فعالیت پرورشی، فرهنگی و تربیتی است و با اجرای آن برای نخستین بار کلید واژه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به صورت گسترده وارد ادبیات آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

حقدوست هدف از اجرای این طرح را تربیت و شناسایی دانش آموز مطالبه گر، دغدغه مند و فعال اجتماعی در راستای تحقق منویات رهبر معظمم انقلاب اسلامی، شبکه بندی دانش آموزان تراز انقلاب و الگو سازی و دانش آموز تمام ساحتی عنوان کرد.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود این طرح با رونق بیشتری در مدرسه‌های استان بوشهر اجرا شود زیرا قرار است در ادامه آن طرح مدرسه، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی نیز در این استان طراحی و تدوین شود.

آموزش و پرورش استان بوشهر ۶۱۰ مربی پورشی و مشاور کمبود دارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به هشت اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی افزود: تامل درباره هدف‌ها و سیاست‌های تاسیس امور تربیتی حاکی ازا همیت و اثر بخشی آن و بیانگر رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تربیت متوازن دانش آموزان و شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای آنان است.

وی ادامه داد: در این راستا توجه به کرامت انسانی، تربیت افراد شجاع، خوش خو، خیر خواه، امیدوار به آینده، بلند همت، دارای نگرش مثبت در قضاوت‌ها و اعلام نظرها، خلاق، پرسش‌گر، جست‌ و جوگر، اهل فکر و نوآوری، دارای جرات و شهامت برای ورود به میدان‌های علمی ناشناخته، قانون شناس و قانونمدار که نمونه عملی و مصداق آن شهدای دانش آموز و فرهنگی است، در اولویت قرار دارد. 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اهمیت امر تربیت همه عوامل در مدرسه باید بازوانی برای کار سترگ و گران بار تربیت باشند و خود را مربی تربیتی و مسئول تربیت صحیح دانش آموزان بدانند تا فرزندان این سرزمین در آینده جامعه دانش بنیان با حفظ هویت اسلامی ایران مهیا کنند.

وی گفت: در زمان حاضر یکهزار و ۳۵۰ مربی و معاون پرورشی و ۲۰۰ مشاور در مدارس این استان حضور دارند که کمبود ۲۹۶ مربی پرورشی و ۳۱۴ مشاور احساس می شود.

حقدوست ادامه داد: تلاش شده کمبود نیروی انسانی در بخش معاون پرورشی مدارس با اضافه تدریس همکاران جبران شود و به دلیل کمبود نیروی مشاور در زمان حاضر این نیروها تنها در مقطع متوسطه اول مشغول به فعالیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود با تامین نیرو در آزمون استخدامی پیش رو که ۴۹ مربی پرورشی و ۲۴ مشاور به استخدام این اداره کل در می‌آیند، بتوانیم برای بخشی از مقطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز مشاور داشته باشیم.

برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموز در استان بوشهر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از مهر تا بهمن ماه امسال ۵۸۲ یادواره شهید با عنوان لاله های روشن در مدارس استان بوشهر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار است نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در بوشهر برگزار شود.

واگذاری مسئولیت پنج دبیرخانه کشوری به آموزش و پرورش استان بوشهر

به گفته حقدوست امسال مسئولیت پنج دبیرخانه کشوری در بخش تولید محتوای فضای مجازی و شورای هماهنگی مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان، گروه کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی و دبیرخانه الگوهای برتر تدریس درس تفکر به معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر واگذار شد.

وی بیان کرد: همچنین دبیرخانه کشوری مفلحون و دبیرخانه یاریگران زندگی نیز به استان بوشهر واگذار شده است.

راه اندازی خط ملی نماد (۱۵۷۰)  اورژانس اجتماعی دانش آموزان 

حقدوست در باره خط ۱۵۷۰ گفت: این خط به منظور سازماندهی و ساماندهی ارائه خدمات بهنگام در فوریت‌های روانی - اجتماعی دانش آموزان به عنوان بخشی مهم از برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی هدف از راه اندازی خط ۱۵۷۰ را روان سازی در دسترسی سریع و به موقع دانش آموزان، کارکنان و اولیاء به خدمات راهنمایی، مشاوره تخصصی، روان شناختی و مددکاری اجتماعی، واکنش سریع در فوریت‌های روانی - اجتماعی، شبکه سازی ظرفیت‌های مشاور، پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های روانی - اجتماعی عنوان کرد.

حقدوست گفت: خط ۱۵۷۰ از تیرماه امسال در استان بوشهر راه اندازی و تاکنون ۱۷۹ تماس با این خط گرفته شده که از این تعداد ۱۸ مورد مداخله اورژانسی بوده است.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۴هزار و ۳۸۷ دانش آموز در قالب ۸۱۱ مدرسه زیر پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) قرار دارند.

به گفته حقدوست کسب ۵۱ مقام کشور در سی و نهمین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری، کسب هشت مقام کشوری فرهنگیان استان در نخستین جشنواره معلمان هنرمند، کسب پنج مقام کشوری فرهنگیان استان در جشنواره معلمان مولف، ۱۰ رتبه کشوری در طرح لاله های روشن، سه رتبه کشوری در نخستین جشنواره مهتاب در نور، سه رتبه کشوری در جشنواره علوی، پنج رتبه کشوری در تجارب اردویی، ۶ رتبه رتبه کشوری در جشنواره علمدار از جمله افتخارات حوزه معاونت پرورشی استان بوشهر در سال تحصیلی جاری است.

وی شرکت ۱۴ هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور، شناسایی هزار استعداد قرآنی و ۱۰ هزار تولید محتوا در زمینه قرآن، عترت و نماز، اجرای طرح یاریگران زندگی در ۸۵۲ مدرسه و برگزاری جشنواره نوجوان سالم  را از جمله دیگر فعالیت‌های معاونت پرورشی عنوان کرد.

برچسب‌ها بوشهر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش بوشهر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی اجتماعی دانش آموزان معاونت پرورشی رتبه کشوری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست