Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:19:09 GMT

سرکیسه کردن مردم با کیسه‌های تقلبی برنج

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۵۸۷

سرکیسه کردن مردم با کیسه‌های تقلبی برنج

حسن تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: ۴۵ پرونده تخلیط برنج پاکستانی با برنج‌های داخلی فقط در دو روز گذشته در شهرستان بابل بررسی و پرونده آن‌ها به اداره صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

به گفته او دلالان و تاجرنما‌ها در انبار‌های دورافتاده و زیرزمینی برنج‌های پاکستانی که هر کیلوگرم آن ۲۵ هزار تومان برایشان تمام شده است را با کیسه‌های برنج فجر مازندران یا گلستان وارد بازار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر کیلوگرم برنج فجر بوجاری نشده در بازار مازندران اکنون ۵۰ هزار تومان، بوجاری شده ۵۵ هزار تومان و در فروشگاه‌ها تا ۶۰ هزار تومان قیمت خورده است، اما سودجویان وقتی برنج‌های پاکستانی را در کیسه‌هایی با عنوان برنج فجر وارد بازار کنند در هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی بیش از ۳۰۰ هزار تومان سود می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با توجه به اینکه برنج‌های فجر بو و عطر خاصی ندارند افراد عادی قادر به تشخیص تقلبی بودن برنج‌ها نمی‌شوند و کارشناسان خبره نیز به سختی و تا ۸۰ درصد می‌توانند این تخلیط را تشخیص دهند.

تقی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به شباهت برنج فجر و پاکستانی در پخت امکان تشخیص این برنج حتی هنگام طبخ هم برای افراد عادی بسیار سخت است.

دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظارتی از مردم خواسته اند برنج مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و به هیچ عنوان به دوره‌گرد‌هایی که برنج را در وانت عرضه می‌کنند اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت برنج برنج خارجی هزار تومان برنج فجر برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روشی آسان و هوشمندانه برای اتصال دو شلنگ هم اندازه به یکدیگر (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) چگونه دو شلنگ آب را به شکلی خلاقانه به یکدیگر وصل کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار