Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به چهار وزارتخانه راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب اجرای خط ریلی شلمچه به بصره توسط شرکت راه آهن خبر داد.

به گزارش تین نیوز، به نظر می رسد این تصویب نامه در راستای اجرایی شدن نامه نهم آبان ماه امسال وزیر راه و شهرسازی است که با ارسال ابلاغیه ای به مدیرعامل شرکت راه آهن، مسئولیت راهبری تمامی پروژه های ریلی را به این شرکت واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغیه اعلام شده که لازم است مسئولیت طرح های احداث خطوط ریلی از مرحله انتخاب، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها تا اجرا و بهره برداری از آنها  شرکت راه آهن متمرکز باشد.

بیشتر بخوانید: ماجرای یک ابلاغیه وزارتی + تصویر نامه اجرای همه پروژه های ریلی به شرکت راه آهن سپرده شد+ نظر کارشناسان تمرکز پروژه‌ های توسعه ریلی در شرکت راه‌ آهن؛ چرا و چگونه؟

متن نامه محمد مخبر  معاون اول رئیس جمهوری که بر اساس آن تکلیف اجرای خط ریلی شلمچه تا بصره مشخص شده، به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه تاریخ 29 دی ماه 1400 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) مجاز است نسبت به اجرای خط ریلی شلمچه تا بصره توام با اجرا و احداث پل بر روی اروندرود به شماره طبقه بندی (...) با مشارکت وزارت حمل و نقل عراق (شرکت راه آهن جمهوری عراق) در قالب یکی از روش های عقد قرارداد که بعدا توافق خواهد شد از جمله تشکیل شرکت پروژه مشترک بین  شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن جمهوری عراق با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور اقدام نماید.

2- وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) موظف است میزان و شرایط سرمایه گذاری و راه های تامین مالی، سهم طرفین و نحوه بهره برداری و سایر جزئیات مربوط را تنظیم و اجرا نماید.

3- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با نظر وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و حسب روش قرارداد مورد توافق در بندهای (1) و (2) این تصویب نامه، نسبت به پیش بینی و تامین اعتبار سهم دولت جمهوری اسلامی ایران ( شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) برای اجرای پروژه مذکور در بودجه سال 1401 کل کشور و سال های آتی و یا پیگیری جهت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در چهارچوب اساسنامه آن تا اتمام پروژه اقدام نماید.

4- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تمهیدات لازم را به گونه ای اتخاذ نماید که به موازات تحویل اراضی دو طرف اروند به طرف ایرانی جهت انجام مطالعات لازم برای احداث پل، با اعلام وزارت راه و شهرسازی عملیات استقرار در مختصات توافق شده کمیته مرزی دو کشور (موضوع صورتجلسه مورخ 7/ 10/ 1399) اجرایی گردد.

5- تصویب نامه شماره 57985ت/66335 ه - مورخ 16 /6/ 1399 لغو می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قانون اساسی جمهوری اسلامی راه و شهرسازی حمل و نقل عراق رئیس جمهور سرمایه گذاری بودجه صندوق توسعه ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودجه سازمان برنامه و بودجه صندوق توسعه ملی وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن مدیرعامل راه آهن راه آهن شلمچه بصره پروژه های ریلی کریدورهای ریلی سید میعاد صالحی ساخت خطوط ریلی وزارت دفاع کره جنوبی رستم قاسمی راه آهن شلمچه بصره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و شهرسازی خط ریلی شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا