Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:34:58 GMT

اجمالی|تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۹۹۵۲

اجمالی|تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حیدر بابا احمدی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: سند راهبردی اعتلای بسیج سال گذشته در چهار راهبرد اساسی تقدیم مقام معظم رهبری شد و معظم له در اسفند ماه سال گذشته سند را تصدیق نمودند و فرمودند این مسیر بسیار مبارک است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف سند اعتلای بسیج کادر سازی است و مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه ای داشتند و فرمودند برای اینکه در آینده نظام اسلامی دغدغه ای نداشته باشیم نیاز به تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی و پایکار داریم که عزم و اراده جدی داشته باشند و همچنین این مسئله در بیانیه گام دوم اشاره شده و بسیج هم برای تحقق این مسئله هدف گذاری بلندمدت و کوتاه مدت انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: احیای پایگاه های بسیج به عنوان سنگرهای دفاعی جبهه فرهنگی در راستای تولید قدرت نرم و دفع توطئه های دشمنان در جنگ نرم اولین راهبرد بسیج است و لذا پایگاه های بسیج احیا و ارتقا خواهند شد و به پایگاه های بسیج تراز گام دوم انقلاب خواهند رسید.

بابا احمدی ادامه داد: محوریت پایگاه های بسیج مساجد هستند و مساجد قدرت معنوی بسیج را ارتقاء می بخشند و لذا رویکرد مسجد محوری در پایگاه های بسیج با قوت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: احیای همه جانبه کارکرد مساجد دومین راهبرد بسیج در سند اعتلای بسیج است و رویکرد طرح تحقق محله های اسلامی برای تحقق این مسئله دنبال می شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در طرح تحقق محله های اسلامی ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور تشکیل خواهد شد،گفت: این قرارگاه ها با محوریت ائمه جماعات هستند و راهبری و هدایت آنها را روحانیت معظم برعهده دارند و پایگاه های بسیج بازوی اجرایی و عملیاتی ائمه جماعات می باشند.

بابا احمدی افزود: در راستای تحقق محله های اسلامی شوراهایی در سطح مناطق با مسئولیت ائمه جمعه تشکیل می شود و در سطح استان هم نمایندگان ولی فقیه در استان نقش آفرینی خواهند کرد و دستگاه های مجری و متولی در امر مسجد را هم افزا و متعادل خواهد کرد و به سمت تحقق محله های اسلامی حرکت می دهد.

وی ادامه داد: در این راستا ۲ هزار مسجد در سالجاری هدفگذاری شده و ۳ هزار مسجد نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده و با سازمان تبلیعات و سایر دستگاه های متولی تعامل خوبی داریم و یک میثاق نامه را با قوت در این راستا دنبال خواهیم کرد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در ذیل قرارگاه های محله اسلامی شوراهای تحول محلات متشکل از نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم تشکیل می شود،گفت: این جمع به دنبال تحقق مردم سالاری دینی در همه ابعاد هستند و مردم نقش آفرینی می کنند و بسیج در کنار ائمه جماعت وظیفه دبیری برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای تحول محلات نظام مسایل محله ها را احصاء خواهد کرد،گفت: همچنین مسایل مختلف اعم از فرهنگی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی ، قضایی، حقوقی، معیشتی و اقتصادی را دنبال خواهد شد و با ظرفیت های خود مردم آنها را حل خواهد کرد و در شرایطی که ظرفیت های مردمی جوابگو نیست دستگاه های متولی در میدان حاضر خواهند شد.

سردار بابا احمدی بیان کرد: شوراهای تحول محلات تحت عنوان قرارگاه های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش آفرینی خواهند کرد و به فضل الهی کلیه ظرفیت ها را برای حل مسائل مختلف محله پای کارخواهیم آورد و گامی بلند برای تحقق جامعه اسلامی برخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: از ۲ هزار مسجد هدفگذاری شده در سالجاری بیش از ۱۸۰۰ مسجد سازماندهی آنها تکمیل شده و باقی نیز در دستور کار است و سپاه و بسیج اهتمام جدی برای تحقق کامل این موضوع دارد و حمایت های جدی در دستور کار است که پایگاه های بسیج بتوانند با محوریت مساجد در امر خدمت صادقانه به مردم نقش آفرینی کنند.

در حال به روزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه محله اسلامی پایگاه های بسیج مساجد سند راهبردی اعتلای بسیج تحقق محله های اسلامی پایگاه های بسیج بسیج مساجد بابا احمدی نقش آفرینی برای تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل