Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:42:54 GMT

امام جمعه بیرجند: باید به اسلام ناب برگردیم

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۰۱۳۲

امام جمعه بیرجند: باید به اسلام ناب برگردیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و تشیع که در آستانه مبعث حضرت رسول اکرم (ص) انجام شد، افزود: باید همه را به حقیقت اسلام دعوت کرد و این همه آسیبی که به اسلام و مسلمانان وارد شده را جبران کنیم لذا عالمان نسبت به دین باید اسلام را برای مردم بازگو کنند تا جُهال به اسم دین این کارها را نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بدعت‌های عظیمی که بر مسلمین تحمیل می‌شود بدتر از همه این است که امور را دست جُهال می‌دهند و علمای دین در حاشیه قرار می‌گیرند که این بدترین مصیبت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: عده‌ای جهال به اسم داعش و سایر گروه‌ها حرکت کرده و هر جنایتی را به اسم اسلام می‌کنند، در حالی که جنگ در ماه‌های حرام، حرام است اما رعایت نمی‌کنند و هیچ کدام از علمای اسلامی دور هم ننشستند که نسبت به این مساله اطلاعیه بدهند.

وی ادامه داد: اینها چه کسانی هستند که حرمت ماه حرام را می‌شکنند و هیچ کسی حرفی نمی‌زند، یا کارهایی که در سرزمین حرام می‌کنند و چند سال پیش امنیت را از داخل مسجدالحرام، منا و حرم گرفتند؛ چرا همه با هم جمع نشدند که کسانی که در پشت پرده دست دارند را تببین کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در مقابل بدعت جهاد نکاح هیچ کسی بیانیه نداد که این مساله هیچ جای اسلام نیامده است، بچه‌ها و زنان را می‌کشند، زیرساخت‌ها را خراب می‌کنند و این موارد همه در اسلام احکام دارد و دستورات زیبای پیامبر اسلام (ص) است که بروید به یاد خدا نه به یاد نفس جهاد کنید و به زنان و کودکان کاری نداشته باشید.

وی با بیان اینکه استعمار مدام مسلمانان را تحقیر می‌کند تصریح کرد: استعمار، مفاسد اجتماعی را ایجاد و مواد مخدر تولید می‌کند اما ندیده‌ام مسلمانان در هر فرقه‌ای دلشان بسوزد و جلوی این حرام و ضررها را بگیرند.

امام جمعه بیرجند افزود: جایگاه یهود نسبت به مسلمین پیدا است که به تمام معنا دشمن مسلمانان است اما برخی با صهیونیست‌ها می‌سازند و کشورشان را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا به مسلمانان حمله کنند.

وی تاکید کرد: ما مسلمین باید نسبت به آنچه از اهداف خود عقب مانده‌ایم، استغفار کنیم و از خدا بخواهیم ما را به آرمان‌هایمان نزدیک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مانند باقی امراض فقط با صحبت درمانی، درست نمی‌شود بلکه باید علت‌ها و دارو کشف و بیماری معالجه شود، اگر ما مسلمین مریض نبودیم امروز باید در سراسر دنیا دین مبین اسلام بشر را از این نکبت‌ها نجات می‌داد.

وی با بیان اینکه پیداست انسان مشکل دارد اظهار داشت: بخشی مشکل جهل است اما اگر جهل بسیط باشد، زود معالجه می‌شود، لذا خدا نکند که جهل مرکب باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی جهل بسیط است بعد از آنکه تذکر داده شود انسان بیدار شده و به دنبال حق می‌رود در نتیجه از یک عرب جاهلی، ابوذر غفاری و لقمان زاده می‌شود.

وی عنوان کرد: در تاریخ گذشتگان هم مشاهده می‌کنید این بیماری بوده است و می‌فرمایند قوم موسی حقانیت موسی را نمی‌دانستند یا می‌دانستند و انکار می‌کردند؟ آیات قرآن را که نمی‌توان انکار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید مجدد بر اینکه با صحبت درمانی کاری از پیش نمی‌رود یادآور شد: از سوی دیگر بدون اجازه نمی‌توان وارد عقاید افراد شویم چون مفتَش عقیده نیستیم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید خود را محک بزنند گفت: انسان در خلوت خود می‌تواند از خودش بپرسد، هر کسی می‌تواند خود را بر آیات قرآن عرضه بدارد.

امام جمعه بیرجند افزود: ما از دو جهت مورد خطاب پروردگار هستیم، یکی از جهت انسان بودن، چون انسان موجود عاقل و مختار است و به این دلیل زیرسوال می‌رود.

وی گفت: انسان خودش انتخاب می‌کند لذا حقیقت آزادی یعنی حقیقت انتخاب، انسان وقتی ایمان بیاورد مسلمان می‌شود و اسلام هم معیار، حساب، قاعده و قانون دارد و این مورد خطاب پروردگار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: آفت‌ها موجب شده که عظمت مسلمین زیر سوال برود لذا از هر گوشه‌ای از مسلمانان طلب دارند.

وی افزود: وقتی بحث مسائل جزیی و فرعی به عنوان احکام پیش می‌آید هنوز شاهد سماجت‌ها هستیم و بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز مسلمانان در اینکه دست و صورت خود را چگونه بشورند با هم اختلاف دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز دین ابزاری برای اجرای برنامه‌های یهود و صهیونیست شده و بارها این موارد در قرآن کریم آمده است؛ چرا این بدعت که برخلاف متن قرآن است تببین نمی‌‍شود که مسلمانان مستقل هستند و باید از وحی و سنت پیامبر (ص) پیروی کنند نه اینکه به وسیله صهیونیست راهنمایی شوید و به مسلمانان حمله می‌کنید.

وی ادامه داد: وقتی دردی حاصل شود این درد نعمت است چراکه به دنبال درمان می‌رویم و این دردهایی که در جامعه اسلام به وجود آمده، مقدمه درمان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید منصفانه اعمال خود را با قرآن، سیره و اخلاق پیامبر (ص) بسنجیم و همه با هم مسلمانان را در این شرایط سخت کمک کنیم، چون این درد احساس شده امیدواریم درمان نیز به‌زودی اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: باید با مشورت راه را شناسایی کرد و از قرآن کریم، پیامبر و ائمه اطهار (ع) که حجت خدا هستند، کمک گرفت، از اشتباهات خود دست برداریم و مسلمانان را در این ورطه خطرناک آخرزمانی کمک کنیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: مشکلاتی در مسیر دستیابی به قله‌های عدالت، معنویت و آنچه اسلام برای ما خواسته است، وجود دارد.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی افزود: از طرفی آرمان بلند هم بر مردان بزرگ عیب نیست بلکه یک نقطه قوت محسوب می‌شود اما ممکن است شرایطی که امروز استکبار و بعضی از ایادی آنها رقم زده‌اند، اشکال ناخواسته‌ای را در سطح جامعه و بین عموم مردم تلقین کرده باشد.

وی گفت: کم‌اطلاعی از یک طرف که به ما برمی‌گردد و فشار فضای مسموم رسانه‌ای که دشمن ایجاد کرده شاید از سوی مردم قابل توجیه باشد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر بنا باشد این خودکم‌بینی، کوچک‌انگاری این عظمت و اعجازی که اسلام برای ما در کشور و بعد از انقلاب رقم زده بر زبان عالمان دین بیان شود، جفای در حق پیامبر اعظم خواهد بود.

وی افزود: در چنین شرایطی که جامعه در وسط معرکه و آتش‌ها پویا حرکت می‌کند و در مقابل بدخواهان حرکت کرده و فرامین پیامبر را دنبال می‌کند ولو کم باشد به هیچ وجه قابل توجیه نیست ضمن اینکه در جهت اثباتی، رسالت ما را سنگین می‌کند.

حجت‌الاسلام مشرفی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید کردند و این رسالت خواب را بر دیدگان عالمان دین می‌گیرید که همین طور بوده و خواهد بود.

وی گفت: فضای ارزشمندی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد باید ادامه یابد و تحرک و پویایی که از ما انتظار می‌رود باید دید چگونه می‌توان امواج این تحرک و تلاش و حرکت بسیجی را به سایر سطوح جامعه منتقل کرد.

برچسب‌ها اهل سنت خراسان جنوبی مبعث حضرت رسول اکرم امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهل سنت خراسان جنوبی مبعث حضرت رسول اکرم اهل سنت خراسان جنوبی مبعث حضرت رسول اکرم امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی حجت الاسلام و المسلمین عبادی امام جمعه بیرجند خراسان جنوبی ولی فقیه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد