Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات اوکراین/ مذاکرات وین/ خدمت سربازی/ حقوق بازنشستگان و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پیش نویس توافق وین در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

سعید خطیب‌زاده صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه پیش‌نویس و درفتی از توافق آماده شده است، توضیح داد که این پیش‌نویس به صورت مشترک آماده شده است بالای ۹۷ الی ۹۸ درصد آن به صورت مشترک نگارش شده است و آنچه که باقی‌مانده مواردی است که باید مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص موضوعاتی در حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و برخی از ادعاهای سیاسی که در مورد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران مطرح شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر این که قرار است بین روسیه و اوکراین  گفت و گوهایی انجام شود گفت: البته هنوز گزارشهایی در این زمینه دریافت نکردیم ولی اصل موضوع یعنی انجام گفت و گو بین روسیه و اوکراین مورد توصیه و نظر ما بوده است. 

در بخشی از همایش بین‌المللی "روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات نوین منطقه‌ای" هم سفیر ایران در مسکو با بین اینکه  ما نیازمند این هستیم که روسیه نوین را بشناسیم، افزود: یکی از ضعف‌ها این است که در داخل روسیه، ایران جدید و ظرفیت های آن را کمتر می شناسند و ما هم در داخل ایران، ظرفیت های روسیه جدید را نمی شناسیم.

کاظم جلالی تاکید کرد:‌ ما نوکر منافع ملی خودمان هستیم و سیاست خارجی ما در خدمت منافع ملی کشور است اما امروز باید ببینیم چه اقدامی خلاف سیاست خارجی مان انجام می شود؟ 

اخبار دیگر درباره تحولات اوکراین و مذاکرات وین را می توانید در  لنیک های زیر دنبال کنید. 

پرواز اختصاصی برای انتقال دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین در نظر گرفته شده است

اقدامات وزارت خارجه برای مدیریت بحران در حوزه مربوط به ایرانیان مقیم در اوکراین

اعلام همبستگی سفیران چند کشور اروپایی و اوکراین با مردم اوکراین در سفارت فرانسه در تهران

باید جهت‌گیری‌مان بر پایه منافع ملی ایران و ارزش‌ها باشد

غیرنظامیان در جنگ چه حقوقی دارند؟

"مذاکرات وین" کمترین اثرپذیری را از بحران اوکراین دارد

مذاکرات در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی است

الزامی برای تصویب توافق احتمالی در مجلس وجود ندارد

***

از دیگر موضوعات خبرساز و پرمخاطب امروز،‌ بررسی بندهایی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ارتباط با خدمت سربازی بود.

در این جلسه نمایندگان  با حذف بند مربوط به اعطای کارت معافیت سربازی در ازای دریافت ۱۵ هزار یورو به مشمولین نظام وظیفه مقیم خارج از کشور مخالفت کردند.

همچنین پس از بررسی پیشنهادات متعدد و با تصمیم علی نیکزاد نایب رئیس مجلس بند مربوط به معافیت سربازی مشمولین مقیم خارج را به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این رابطه علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود یاداور شد که هنوز مجلس مجوزی از ستاد کل نیروهای مسلح یا دفتر فرماندهی کل قوا برای خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خارج از کشور نگرفته است.

همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه دولت،‌ از دیگر مصوبات بودجه ای امروز که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت،‌ 

در این رابطه،‌ علی نیکزاد نایب رئیس مجلس اعلام کرد که برای همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه دولت، ۲۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، مجلس نیز ۱۰۴ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام به صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری تخصیص داد و در مجموع ۳۲۳ هزار میلیارد تومان برای این امر در سال آتی در نظر گرفته شده است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری،لشگری در بودجه مصوبه کمیسیون تلفیق است و در لایحه دولت به آن اشاره نشده بود.

در همین رابطه سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه با ارائه توضیحاتی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

گزارش کامل ایسنا از شانزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) نهم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) به‌صورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران و امت مسلمان جهان سخن خواهند گفت.

سخنرانی ایشان فردا (سه شنبه) ساعت ۱۰:۳۰ به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی همراه با ترجمه همزمان پخش خواهد شد.

همچنین به گفته سخنگوی دولت رئیس‌جمهور در خصوص جام جهانی قطر دستور ویژه داده است.

علی بهادری جهرمی در توییتی با انتشار این خبر نوشت: پس از سفر اخیر رئیس‌جمهور به ‎قطر، ایشان به معاون اول دستور داد، کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر تشکیل گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله روسيه به اوكراين مذاكرات وين خدمت سربازی سخنرانی رهبری سازی حقوق بازنشستگان خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز جمعه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک که با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم منطقه انجام شد، افزود: از وظایف جدی و مهم مسؤولان در همه سطوح، استفاده درست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفته، آنها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف کنند.

شفائی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد، آنها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و آینده را ناامید کننده جلوه دهند، اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگزاران آنها، علیرغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ‌های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی افزود: روزگاری، آمریکا یکه تاز همه عرصه‌ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان کرد: آمریکا هرروز منفعل‌تر از گذشته می‌شود و شما می‌بینید شرایط آمریکا در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.

شفائی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند، خود در حال زوال و نابودی هستند.

شفائی تصریح کرد: روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می‌کرد که می‌تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آنها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می‌کند.

شفائی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسؤولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از زحمات سرهنگ پاسدار «محسن جهانتیغ» تشکر و سرهنگ پاسدار «ابراهیم باغبانی» به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

کد خبر 6095673

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد