Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی روز دوشنبه در همایش استانداران سراسر کشور که با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ارتقای کیفیت و کفایت حکمرانی و استحکام‌بخشی به ساخت درونی قدرت، مبنای حرکت وزارت کشور است.

وی ادامه داد: حوزه اقدام و عملکرد وزارت کشور شامل حوزه‌های عمرانی، مدیریت شهری و روستایی، امنیتی، سیاسی، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی، ثبت احوال و احراز هویت است که این مسئولیت‌ها با ۳۱ استاندار کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور اضافه کرد: بسیج ظرفیت‌های کشور، یکپارچه‌سازی و میانداری، پر کردن خلاءهای نهادی، ساختاری و سیستمی، حل تعارض و حداقل کردن رقابت‌های معیوب بین بخشی و استانی، مراقبت از مؤلفه‌های ساخت درونی قدرت ملی، تعمیق همبستگی مردم و دولت و توسعه مشارکت مردمی، از جمله وظایف و مأموریت‌های کلان وزارت کشور است.

وحیدی حوزه امنیتی را یکی از مسائل اصلی وزارت کشور دانست و اظهار داشت: تلاش وزارت کشور همواره بر ارتقای آرامش عمومی و امنیت اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به پیگیری موضوعات و مسائل اقتصادی استان‌ها، یادآور شد: در این عرصه، بهبود اقتصاد مرزنشینان با فعال‌سازی ظرفیت بازارچه‌های مرزی در دستور کار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تقویت مراودات مرزی با کشورهای همسایه از جمله اقدام‌های مهم در این بخش است که در همین مدت اندک تلاش خوبی از سوی استانداران مرزی دنبال شده است.

وحیدی از انتصاب ۹۳ درصد از معاونان استانداران کشور خبر داد و افزود: ۷۵ درصد از فرمانداران هم منصوب شده‌اند و این فرایند در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: در حوزه احزاب هم تاکنون ۱۰ جلسه کمیسیون احزاب و گروه‌های سیاسی و ۱۴ جلسه مجمع برگزار شده که در نتیجه این نشست‌ها با چهار حزب موافقت و هفت پروانه حزبی صادر شده است.

وزیر کشور موضوعات اجتماعی را از دیگر مأموریت‌های مهم وزارت کشور دانست که بر اساس نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان امور اجتماعی در مجموعه وزارت کشور شکل گرفته است.

وحیدی با بیان اینکه سامانه آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف ساماندهی مؤثرتر فعال شده است، درباره تلاش برای کاهش نرخ طلاق در کشور هم گفت: وزارت کشور به دنبال جنبش مشاوره‌ای با محوریت مساجد است تا این چالش به صورت جدی کنترل شود.

وی در خصوص مأموریت‌های وزارت کشور در مبارزه با فساد هم اظهار داشت: هوشمندسازی، شناسایی گلوگاه‌های مبارزه با فساد، توسعه حمل و نقل و راه اندازی سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استان‌های کشور به نحو مؤثری دنبال می‌شود.

پیشگیری ساخت و سازهای غیر مجاز، تأمین آب شرب شهرها و روستاها و حل مساله پسماند در استان‌های شمالی از دیگر موضوعات در دستور کار وزارت کشور است.

وحیدی با اشاره به مأموریت این وزارتخانه در حوزه مدیریت بحران هم گفت: در حوزه‌های بحرانی همچون مناطق زلزله‌زده و سیلاب‌های اخیر در استان‌های کشور اقدام فعال و به موقعی انجام شد.

وی در حوزه ثبت احوال هم، خاطرنشان کرد: صدور کارت ملی هوشمند در حال پیگیری و انجام است و سازمان ثبت احوال برای صدور کارت ملی ایرانیان خارج از کشور هم با وزارت امور خارجه همکاری دارد.

وزیر کشور با اشاره به رویکرد «استان محور» بودن در وزارت کشور، گفت: ظرفیت کاری استانداران را با تفویض اختیارات، تقویت می‌کنیم.

کد خبر 5435843

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد وحیدی نشست استانداران وزارت کشور مجلس شورای اسلامی اوکراین لایحه بودجه 1401 لایحه بودجه جنگ اوکراین صحن مجلس حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه مذاکرات وین ایرانیان مقیم اوکراین علی نیکزاد محمد مخبر ایران وزارت کشور وزیر کشور کشور هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کمین است، گفت: پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید.

فاطمه ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر وضعیت به همین منوال باشد به زودی پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید، تصریح کرد: بدون شک هیچ بحرانی خطرناک‌تر از بحران پیری جمعیت برای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از بحران جمعیت عبور کرد، عنوان کرد: جمعیت هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های آن مرز و بوم محسوب می‌شود.

این کارشناس جمعیت و خانواده با تاکید براینکه بدون شک نیروی انسانی در ساختن جامعه جوان، نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: از بانوان و رابطین فعالی در روستاها می‌توان بهره برد که در زمینه ترویج فرزندآوری می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: طی چند سال آینده کشور با یکی از مهمترین چالش‌ها به نام بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد، افزود: بدون شک اگر بحران سالمندی و پیری مدیریت نشود تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

این کارشناس جمعیت و خانواده افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در جهت جهاد تبیین گام برداشته شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: جهش خوبی برای خدمت‌رسانی در جهت افزایش جمعیت توسط مدیران برداشته شده که به سمت رشد پیش رویم اما باز هم تلاش بسیاری را می‌طلبد که شیب نزولی به سمت تثبیت و سپس صعودی بُرده شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایران دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های علمی، پزشکی و... به دست آورده که مرهون تلاش جوانان این سرزمین است.

وی تصریح کرد: چالش‌های تک فرزندی باید بررسی و مسائل و مشکلات شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از چاله جمعیتی خارج شویم.

این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه هرچند نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته تغییر کرده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست، گفت: فرهنگ‌سازی راه‌حل رهایی از چاله جمعیتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد