Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد باقر سلیمی اظهار داشت: این طرح هر روز از ساعت ۷ صبح لغایت ساعت ۱۴ در ۱۰۰ نقطه شهر تهران شامل تقاطع‌ها، میادین و نقاط مهم با حضور همکارانم در پلیس راهور تهران بزرگ به اجرا در می‌آید.

وی افزود: در این طرح به تخلفاتی از جمله عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت، حرکت در خط ویژه، حرکت در پیاده رو، به همراه نداشتن کلیه مدارک، رانندگی بانوان، صدای ناهنجار اگزوز، حرکات مخاطره آمیز و حمل بار غیر متعارف برخورد و رسیدگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس ترافیک شهری پیرامون فرآیند اجرای طرح گفت: ابتدا نوع تخلف توسط مأموران راهور حاضر در نقاط اجرای طرح شناسایی و تشخیص داده می‌شود و در مرحله بعد نسبت به استعلام از پلاک موتورسیکلت مبنی بر اینکه دارای سابقه سرقت هست یا خیر و یا اینکه از مراجع قضائی دستور توقیف دارد یا خیر بررسی می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: پس از اعمال قانون مدارک موتورسیکلت مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مدارک کامل باشد با ارائه آموزش و تکمیل فرم تعهد در کمتر از یک ساعت ترخیص می‌گردد. اما اگر مدارک موتورسیکلت تکمیل نباشد، یا خلافی پرداخت نشده داشته باشد یا فاقد بیمه نامه معتبر باشد، تا تکمیل نمودن این مدارک ظرف مدت ۱۲ ساعت موتور به صورت امانی نزد همکاران نگهداری خواهد شد با تکمیل مدارک ترخیص در غیر این صورت به پارکینگ هدایت می‌گردد.

سرهنگ سلیمی گفت: این طرح تا اطلاع ثانوی در شهر تهران ادامه خواهد داشت و همچنین طرح کنترل موتورسیکلت‌های سنگین نیز در روزهای جمعه هر هفته در معابر بزرگراهی با مشارکت یگان امداد از جمله هفته جاری به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس ترافیک شهری افزود: از ۳۰ بهمن ماه تا امروز ۵۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت توسط همکاران بنده در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته اند که کمتر از ۱۰۰ دستگاه به پارکینگ منتقل شده‌اند.

وی در خصوص علت هدایت این تعداد به پارکینگ‌ها بیان داشت: این موتورسیکلت‌ها شامل مواردی است که از سوی مراجع قضائی به دلیل اختلافات حقوقی دستور توقیف داشتند و یا به علت مخدوش نمودن پلاک به پارکینگ منتقل گردیده اند و یا پرونده مفتوح قضائی دارند.

سرهنگ سلیمی اظهار داشت: موتورسیکلت هیچ تفاوتی با سایر وسایل نقلیه ندارد. بنابراین همانطور که یک راننده سواری، کامیون و اتوبوس ملزم به رعایت قوانین و مقررات ترافیک می‌باشد همان انتظارات نیز از راکبین موتورسیکلت وجود دارد و امیدواریم موتور سواران از سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در پیاده رو خودداری نموده و با رعایت فاصله طولی مناسب حرکت نمایند و حقوق دیگر کاربران را محترم بشمارند.

وی در پایان تصریح کرد: متصرفین موتورسیکلت در خصوص به روز رسانی پلاک و اسناد مالکیت خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

کد خبر 5435871 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس ترافیک شهری موتور سیکلت شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران آلودگی هوا پلیس راهور کلاهبرداری اینترنتی عزت الله ضرغامی گردشگری علیرضا زاکانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی القاصی مهر علیرضا زاکانی شهردار تهران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هرجایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ابراز داشت: در سفر رئیس جمهوری پروژه های مهمی در این استان افتتاح شد.

منصوری با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز به شکل جدی در حال انجام است، اظهار کرد: استان ظرفیت های خوبی در بحث آب، کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی دارد.

وی افزود: تلاش و عزم دولت بر این است که سود و منافع پتانسیل ها بر سر سفره مردم قرار بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع به پتروشیمی گچساران تزریق شد، اظهار کرد: چنین اقدامی در بحث پتروشیمی دهدشت نیز اجرایی می شود.

منصوری گفت: دولت تمام قد در خدمت به مردم کهگیلویه و یویراحمد پیگیری پروژه ها را تا روند تکمیل خواهد داشت.

کد خبر 6092398

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند