Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حاشیه افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد بانه ـ مریوان در شهر مریوان با «هه وال ئه بووبه کر» استاندار سلیمانیه عراق و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،در نشست سعید محمد با « ئه بووبه کر» که باهدف تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد، طرفین بر ایجاد منطقه آزاد مشترک صنعتی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تصویب دو منطقه آزاد قصرشیرین و بانه ـ مریوان و طرح پیشنهادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بر ایجاد مناطق آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق و به منظور ترویج سرمایه گذاری در حوزه تولید ـ صنعتی در دو کشور، در این نشست موضوع احداث منطقه آزاد مشترک صنعتی در یکی از مناطق آزاد جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جانمایی اراضی مرزی بعنوان محدوده منطقه آزاد مشترک، تعیین برنامه زمانبندی جهت ایجاد و بهره برداری از منطقه آزاد مشترک توسط طرفین، تعامل به منظور یکپارچه سازی و اعمال مشوق‌ها و تعرفه‌های یکسان در محدوده منطقه مشترک و همچنین همکاری در ایجاد شرکت مشترک بمنظور مدیریت کل محدوده منطقه و ثبت رسمی شرکت مدیریت منطقه در هر دو کشور با شرایط مشابه از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست است.

طرفین همچنین در این نشست در خصوص نظارت دقیق بر فرآیندهای ورود و خروج انواع کالا در نقاط ارتباطی با سرزمین های اصلی دو کشور جهت جلوگیری از هر گونه قاچاق، ارائه فهرست کالاها و محصولات دارای ممنوعیت و محدودیت جهت ورود به سرزمین اصلی در هریک از کشورها، تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در محدوده منطقه مشترک و همکاری جهت ایجاد نهادهای پولی و مالی بین المللی جهت استقرار در محدوده منطقه مشترک نیز بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد مشترک محدوده منطقه مناطق آزاد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور