Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه دوم شورای اقتصاد در دولت سیزدهم درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت، نیرو، دفاع، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان انرژی اتمی بررسی و تصمیماتی در جهت اصلاح برخی از مصوبه‌های شورای اقتصاد اتخاذ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در این جلسه درخواست‌ها و پیشنهادهای وزارت نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان انرژی اتمی بررسی و تصمیماتی در جهت اصلاح برخی از مصوبه‌ها شورای اقتصاد اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص اصلاح تعرفه ارائه خدمات علمی، فنی و کارشناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موردبررسی و درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصوبه شورای اقتصاد، با موضوع مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به‌منظور تولید انواع الیاف شیشه شرکت گسترش الیاف شیشه مرند مورد بازبینی قرار گرفت.

همچنین درخواست وزارت راه و شهرسازی در مورد افزایش نرخ عوارض جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور پس از ارائه توضیحات لازم اصلاح‌ شده و برای رفع موانع تولید رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور، تصمیماتی در جهت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح «جایگزینی خودروهای سنگین و کشنده» اتخاذ شد. همچنین درخواست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای احداث مخازن ذخیره‌سازی روغن خام نباتی مورد بررسی قرار گرفت.

مصوبه‌های شورای اقتصاد با موضوع اجرای طرح «انتقال نیروی برق مازندران» با استفاده از تسهیلات مالی خارجی و دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق که با درخواست وزارت نیرو مطرح شده بود اصلاح شد و سرمایه‌گذاری در طرح «احداث 4000 مگاوات انرژی خورشیدی» و ارجاع کار، خرید و واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز پروژه‌های سد مخزنی باغان و سد دشت‌پلنگ پس از ارائه توضیحات لازم، به تصویب رسید.

درخواست اصلاح مصوبه‌های شورای اقتصاد، با موضوع طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده، طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر توسط راه‌آهن، طرح «احداث خط لوله نفت خام ترش سبزآب‏/ تنگ فنی‏/ شازند‏/ری»، طرح توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی یاران که از پیشنهادهای وزارت نفت بود مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای طرح «مطالعه، تحقیق و تدوین دانش فنی مورد نیاز صنعت پالایش و پخش، رفع تنگناهای عملیاتی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشور و سرمایه‌گذاری در طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی کوپال و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای اجرای طرح «احداث خط لوله 16 اینچ فرآورده‌های نفتی رفسنجان‌‏/ یزد»، از دیگر درخواست‌های وزارت نفت بود که پس از ارائه توضیحات لازم، به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی درخواست وزارت وزارت نفت میراث فرهنگی شورای اقتصاد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی، نصرالله پژمانفر، مالک شریعتی، رضا تقی‌پور، علی خضریان، محسن زنگنه، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی، حمید رسایی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است