Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:00:40 GMT

طرح نوروزی کریمه اهل بیت ۲۰ اسفند در قم آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۱۳۶۴

طرح نوروزی کریمه اهل بیت ۲۰ اسفند در قم آغاز می‌شود

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از سپاه علی بن ابیطالب (ع) سردار محمدرضا موحد افزود: طرح کریمه اهل بیت با هدف‌گذاری بر پنج محور عملیاتی قرارگاه از جمله سالم‌سازی فضای بوستان‌ها، نظارت بر اماکن پرتردد، مانکن‌ها، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، نما و منظر شهری آماده شده است.

سردار موحد ادامه داد: کمیته امر به معروف و نهی از منکر، کمیته فرهنگی، کمیته اجتماعی، کمیته تبلیغات و فضاسازی، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته بانوان، کمیته مساجد، و کمیته تشکل‌های حوزوی، دانشجویی و دانش‌آموزی، از جمله کمیته‌های فعال در این طرح عملیاتی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه ۱۹ دی به تشریح هر یک از کمیته‌های طرح کریمه اهل بیت (س) پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌های مطرح شده در کمیته امر به معروف و نهی از منکر، تقویت گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ترویجی و ایجابی در خیابان‌های صفاییه، ارم، آستانه و بازار به صورت صبح و عصر، استقرار کافه گفتگو در کوه خضر نبی و اجرای فعالیت‌های ایجابی و ترویجی در ایام نوروز، فعالیت گسترده تیم ویژه نظارت بر بوستان‌ها با اولویت بوستان‌های علوی، غدیر، هاشمی، فدک و حاشیه رودخانه با همکاری ناجا و دستگاه قضایی، نظارت ویژه بر وضعیت کافه‌ها و شهربازی سرپوشیده در ایام تعطیل با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری ناجا است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مطرح شده در کمیته اجتماعی، تامین مبلغان مرد و زن مورد نیاز کمیته‌ها جهت فعالیت در بوستان‌ها و ایستگاه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، راه‌اندازی ایستگاه پاسخ به شبهه‌های حجاب در خیابان آستانه با همکاری و هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته فرهنگی، ایجاد ایستگاه ثابت فرهنگی در چهار بوستان هدف علوی، غدیر، هاشمی، فدک و خیابان آستانه با غرفه‌های متنوع با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با همراهی و همکاری کمیته‌های اجتماعی، بانوان و امر به معروف و نهی از منکر، اجرای ویژه برنامه‌های متنوع به صورت استیج زنده در سطح بوستان‌های هدف و خیابان آستانه با محوریت مباحث عفاف و حجاب است.

وی برنامه‌های کمیته بانوان را برشمرد و ادامه داد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته بانوان اجرای طرح گعده‌های دخترانه با سازماندهی و اعزام مبلغان به بوستان‌های هدف و آستانه و حضور در جمع‌های دخترانه جهت پاسخ به گره‌های ذهنی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح ویژه در بوستان بانوان نرگس با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و نخبگانی است.

سردار موحد افزود: برنامه‌های مطرح شده در کمیته تشکل‌های حوزوی، دانشجویی و دانش آموزی؛ اجرای طرح گعده‌های پسرانه با سازماندهی و اعزام مبلغین و تشکل‌های فعال به بوستان‌های هدف و حضور در جمع‌های پسرانه جهت پاسخ به گره‌های ذهنی، هماهنگی و همکاری با اداره اوقاف جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاهی در سطح امامزاده‌های پرتردد است.

وی برنامه‌های کمیته تبلیغات و فضاسازی را برشمرد و گفت: برنامه مطرح شده در کمیته تبلیغات و فضاسازی؛ طراحی، تهیه و نصب بنرهای تلنگری و تذکری در سطح بوستان‌های هدف و سایر بوستان‌های شلوغ با محوریت موضوعاتی از قبیل: ممنوعیت استعمال قلیان، سگ‌گردانی، آلودگی صوتی و بدحجابی و بی‌حجابی، اجرای رزمایش فضاسازی تبلیغی و محیطی در سطح استان قم از جمله ورودی‌ها، خروجی‌ها، اماکن پرتردد، خیابان‌ها و بوستان‌های هدف طرح با نصب بنرهای زیبا و اثر گذار با نکات ترویجی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی گفت: برنامه‌های مطرح شده در کمیته مساجد؛ سازماندهی و اعزام مبلغین فعال و خوش بیان در ایام اجرای طرح به مساجد جهت تبلیغ و تبیین مباحث مرتبط با عفاف و حجاب اسلامی و ایجاد میزهای مشاوره پاسخ به سوالات و شبهات در خصوص عفاف و حجاب است.

فرمانده سپاه قم بیان کرد: برنامه‌های مطرح شده در کمیته رسانه و فضای مجازی؛ تولید و انتشار کلیپ‌های کوتاه در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و پخش در شبکه‌های اجتماعی و شبکه استانی، پوشش گزارشی و خبری فعالیت کمیته‌ها در طرح ویژه کریمه اهل بیت (س) در سطح شبکه استانی است.

سردار موحد در پایان خاطر نشان کرد: دادستان، سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، فرماندهی انتظامی استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اداره کل تبلیغات اسلامی، شهرداری کلانشهر، دفتر تبلیغات حوزه علمیه و مدیرکل اجتماعی استانداری از جمله دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این طرح می‌باشند./

برچسب‌ها قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوروز قم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوروز برنامه های مطرح شده در کمیته امر به معروف و نهی از منکر بوستان های هدف کریمه اهل بیت عفاف و حجاب بوستان ها اجرای طرح کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس، سردار هادی رفیعی کیا در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان طرح نور هدف از برگزاری این نشست را قدردانی از فعالان و دست‌اندرکاران اجرای این طرح دانست و اظهار کرد: مردم فهیم ما همیشه ثابت کرده‌اند که قدر خدمت صادقانه خادمان خود را می‌دانند و با حضور و حمایتشان در فضای مجازی و حقیقی به پلیس در اجرای این خدمات کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف پلیس تأمین امنیت و آسایش شهروندان به شمار می‌رود افزود: پاسخ به مطالبات مردمی در مقابله با ناهنجاری‌ها تکلیف قانونی پلیس است که مأموران انتظامی برابر قانون به آن رسیدگی می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به همراهی و همکاری خوب مردم فهیم و با بصیرت استان مرکزی با پلیس در اجرای طرح نور گفت: اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است.

سردار رفیعی کیا با اشاره به اجرای مطلوب طرح نور در استان مرکزی با همراهی و همکاری خوب و شایسته مردم اظهار داشت: پلیس در اجرای طرح نور با اتکا به برنامه‌های ارشادی به تذکر پرداخته و خوشبختانه تاکنون این طرح به دور از هر حاشیه‌ای و به خوبی در حال پیگیری است.

وی گفت: اولین قدم در اجرای این طرح مطالبه گری در حوزه مسئول سازی برای پای کار آمدن همه دستگاه‌های مسئول در راستای فرهنگ سازی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هدف دشمن از موضوع متزلزل کردن عفاف و حجاب در جامعه را فروپاشی بنیان خانواده و ارزش‌های دینی و معنوی دانست و افزود: در چارچوب قانون و مقررات با هرگونه ناهنجاری و قانون گریزی در جامعه مقابله می‌کند.

سردار رفیعی کیا با اشاره به برنامه‌ریزی ها و اقدامات صورت گرفته از سوی فرا جا برای اجرای طرح نور گفت: پلیس در خط مقدم اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح نور و مقابله با ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب گفت: خدمت به این مردم فهیم و با بصیرت بزرگترین افتخار پلیس در تأمین امنیت جامعه به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همان هدف امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در حادثه کربلا به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از قیام عاشورا در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و معنوی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کد خبر 748500

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح تیم ملی والیبال
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس