Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:28:18 GMT

907 معتاد متجاهر در البرز تحت درمان هستند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۱۳۸۳

907 معتاد متجاهر در البرز تحت درمان هستند

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: ۹۰۷ معتاد متجاهر در مرکز بازپروری این استان تحت مراقبت‌های درمانی و بازپروری قرار دارند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه ۹ اسفند در بازدید از مرکز بازپروری معتادان استان البرز گفت: بازگشت دوباره معتادان بهبود یافته به اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر یکی از چالش‌های اجتماعی به شمار می‌رود که توانمند سازی این افراد راهی موثر در رفع این مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است تا زمانی که رویکرد صیانت از بهبود یافتگان و افراد و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی‌توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم بنابراین مهارت آموزی و صیانت اجتماعی و اشتغال این افراد در فرآیند درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در موضوع توانمندسازی خیرین، تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. با توجه به گستردگی کار و کمبود زیرساخت‌ها از تشکل‌های مردمی به ویژه خیرین و گروه‌های جهادی درخواست می‌کنم در عرصه توانمندسازی همراه بهزیستی باشند و ما هم هرچه در توان داریم پای کار خواهیم آورد.

وی اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات و موضوعاتی که در خصوص مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شروع کار وجود داشت با درایت و اهتمام استاندار  و  دستگاه‌های متولی امر تا حد قابل توجهی مرتفع گردیده و مابقی مسائل نیز انشالله با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد برطرف می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: افراد مقیم در مرکز بازپروری معتادان البرز بین سه تا شش ماه با دستور مقام قضایی در این مرکز نگهداری می‌شوند و از  خدمات پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال و حرفه آموزی، پیگیری پس از ترخیص بیمار و مدیریت مورد به منظور ماندگاری در درمان بهبودیافتگان، بهره‌مند می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بازپروری معتاد متجاهر بازپروری معتاد معتاد متجاهر البرز افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا البرز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند