Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:34:16 GMT

نمایشگاه صنایع‌دستی در باشت دایر می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۱۷۵۸

نمایشگاه صنایع‌دستی در باشت دایر می‌شود

به گزارش ایرنا،سعیدطالبی پور روز دوشنبه در نشست ستاد خدمات سفر باشت اظهار داشت: این نمایشگاه‌ روز بیست و هشتم اسفند در ورودی شهر باشت با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان گشایش می یابد و تا پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۱ آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

وی بیان کرد: بازخوانی آیین ها و  رسوم سنتی ،پخت غذاهای محلی و توزیع بسته های معرفی ظرفیت های گردشگری نیز در کنار این نمایشگاه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای تکمیل برخی از زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان باشت اعتبار ویژه اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: توسعه گردشگری مذهبی در تعطیلات نوروزی یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در شهرستان باشت است.

وی تاکید کرد: پاک‌سازی و زیبا سازی ورودی شهر، نظارت با گشت‌زنی مشترک با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ باشت است.

فرماندار  باشت نیز در این نشست گفت:با توجه به هماهنگی های انجام شده با ستاد خدمات سفرهای نوروزی در صورت سیر نزولی ویروس کرونا آمادگی برای پذیرش مسافران در تعطیلات نوروز در این شهرستان وجود دارد.

نادر گرامی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های نوروزی نقش مهمی در معرفی آداب و رسوم مردم شهرستان دارد. اظهار داشت تلاش می‌شود در مناطق گردشگری شهرستان جشنواره‌های سنتی برگزار شود.

رئیس میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان باشت نیز در این نشست گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران نیازمند همکاری همه کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان هستیم.

صادق ماندنی زاده تاکید کرد: در برخی از مناطق گردشگری از جمله کلکه امیر شیخی تقویت برخی زیرساخت‌ها از جمله سرویس‌های بهداشتی ضروری است.

وی عنوان کرد: این شهرستان دارای ۳۰ زیرساخت گردشگری شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه‌های تفریحی، سفره‌خانه‌های سنتی، واحدهای پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی است.

پل تاریخی پریم، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه، درخت سرو لار از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

شهرستان باشت با وسعت بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، ۲ شهر، ۲ بخش و ۲۳ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باشت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باشت شهرستان باشت ستاد خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران _ اکسپو ۲۰۲۴ در حالی در محل دائمی نمایشگاههای تهران برگزار شده که سالن ۲۵ آن به صنایع دستی تعلق دارد. اگرچه غرفه های مربوط به اکسپوی ۲۰۲۴ همگی با موضوع اقتصادی و فعالیت های مربوط به آن است و بسیاری از شرکت های ارائه خدمات در کشور و خارج از کشور حضور دارند؛ اما در سالن ۲۵ نیز تعداد زیادی از هنرمندان صنایع دستی برای چند سال متوالی در این اکسپو شرکت کرده اند و محصولات خود را در قالب یک پکیج اقتصادی به نمایش و فروش گذاشته اند.

این هنرمندان و صنعتگران که تعدادی از آنها نشان مرغوبیت کالا نیز دارند، در تلاش هستند تا ظرفیت این اکسپو استفاده کرده و به معرفی، فروش و بازاریابی بپردازند. در همین حین تعدادی از غرفه ها به صورت زنده کارگاههای صنایع دستی برپا کرده اند و هنرمندانی در غرفه خود مشغول تولید یا تهیه صنایع دستی هستند.

بسیاری از رشته های هنری صنایع دستی و هنرهای سنتی در این سالن از نمایشگاه قابل مشاهده است از جمله میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، معرق و منبت و فرش دستبافت و جواهرات سنتی و زیورآلات.

همچنین در برخی از غرفه های سالن های دیگر تعدادی از صنایع دستی به صورت پراکنده قابل مشاهده است این صنایع دستی معمولاً تولیدات شرکت های اقتصادی است که کار فرهنگی یا هنری نیز انجام می دهند. مانند یک از هلدینگ های اقتصادی که در زیرمجموعه خود، شرکت صنایع دستی نیز دارد و به تولید صنایع دستی فاخر و صادرات آن می پردازد.

در میان سالن های موجود در اکسپوی ۲۰۲۴ مناطق آزاد نیز حضور دارند و به معرفی ظرفیت های اقتصادی خود پرداخته اند و به موضوع گردشگری به عنوان یک صنعت اقتصادی نگاهی نشده است.

در این اکسپو معاونان گردشگری و صنایع‌دستی نیز حضور پیدا کرده و از سالن ها دیدن کردند.

مریم جلالی معاون صنایع دستی در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی کشور) با بیان اینکه از طریق نمایشگاه ایران اکسپو می توان به بازارهای جهانی راه یافت ادامه داد: همه زنجیره‌های ارزش شعار سال، ارتباط تنگاتنگی با صنایع دستی دارد.

وی افزود: گیلان به عنوان یکی از عناصر هویتی با داشته‌های غنی همچون عناوین شهر خلاق خوراک یونسکو، روستای جهانی چادرشب بافی و قرار گرفتن سه سایت از جنگل‌های هیرکانی این استان در فهرست میراث جهانی، می‌تواند هویت بخش زنجیره‌های ارزش باشد.

جلالی اظهار کرد: بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف در گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بنا به سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، پس از ثبت جهانی قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادر شب‌بافی، برندسازی در سطح ملی با هدف رونق صنایع‌دستی در منطقه بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گرفته است و پس از معرفی «فشتکه خمام» با عنوان روستای ملی حصیر بافی، شهر رشت نیز به عنوان شهر ملی رشتی دوزی و چهار روستای گیلان روستای ملی اعلام شد.

معاون گردشگری کشور نیز با حضور در اکسپو و به رغم اینکه گردشگری کمترین سهم را از این اکسپو داشت، این نمایشگاه را به‌منظور مخابره تصویری امن و واقعی از ایران توسط تاجران و بازرگانان خارجی حائز اهمیت عنوان کرد و با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در این رویداد از رشد ۱۸ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

شالبافیان با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران افزود: سالن ۲۵ برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری کشور برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

مدیران کل میراث فرهنگی تعدادی از استان ها نیز از این اکسپو دیدن کردند. محمد ثابت اقلیدی مدیرکل استان فارس در بازدیدش گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز در نمایشگاه ایران اکسپو دو غرفه مجزای صنایع‌دستی با همکاری استانداری فارس در سالن‌های ۴۱، ۴۰ و ۲۵ دائر شده است که وسعت غرفه صنایع‌دستی استان در سالن ۲۵ به بیش از ۱۵۰ متر می‌رسد که در قالب آن ۲۶ هنرمند استان بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی فارس را معرفی می‌کنند.

در این میان استان فارس تنها استانی بود که با فرصت های صنایع دستی و گردشگری در اکسپو شرکت کرد. در سالن ۴۰ و ۲۵ D هم می توان فعالیت های این استان را مشاهده کرد.

نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) شنبه ۸ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده و تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد. بازدید برای عموم نیز آزاد است.

کد خبر 6092954 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد