Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی‌اصغر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: گنبدکاووس تنها شهری با دارا بودن برج آجری جهانی هیچگونه زیرساخت‌های گردشگری مانند متل و هتل نداشته و در این حوزه مغفول و غریب واقع شده است.

وی تصریح کرد: برای میزبانی گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی در شهر گنبدکاووس می بایست مبلمان شهری مناسبی داشته باشیم که با وجود عقب ماندگی‌های زیاد در این حوزه با وجود فعالیت‌های زیاد نتوانستیم به این کارها سرعت بیشتری دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموعه سوارکاری گنبدکاووس


مجموعه سوارکاری گنبدکاووس

شهردار گنبدکاووس با اشاره به وجود‌ مجموعه سوارکاری در شهر گنبدکاووس و پایتخت والیبال در کشور خاطرنشان کرد: شهر گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در مسابقات سوارکاری و ورزش والیبال دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت شهر و جذب گردشگر استفاده بهینه کرد.


سید علی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس

وی ادامه داد: احداث ترمینال شهری با امکانات به روز و شرایط مطلوب برای تردد گردشگران و مهمانان، تکمیل پروژه‌های مهم شهری در پارک هفت هکتاری داریوش، نوسازی و بهسازی حمل و نقل شهری، احداث فرهنگسراها و مکان های تفریحی برای مردم شهر و گردشگران، ایجاد امکانات لازم در محلات آسیب‌پذیر برای جلوگیری و کاهش از کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیره از جمله مطالبات به حق مردم گنبدکاووس است.

* حدود ۳۰۰ دستگاه حمل و نقل شهری گنبدکاووس نیاز به بهسازی و نوسازی دارد

موسوی گفت: تاکنون ۲۵۰ دستگاه حمل و نقل شهری در قالب تاکسی درون شهری نوسازی شده و حدود ۳۰۰ دستگاه دیگر نیاز به بهسازی و نوسازی دارد، با توجه به طراحی خاص خیابان‌های شهر گنبدکاووس تردد اتوبوس در فضای شهری مناسب نبوده و احتیاج مبرم به ۱۰ دستگاه مینی‌بوس برای تردد مردم شهر است.

وی بیان کرد: تاکنون پروژه هدایت آب‌های سطحی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهر انجام شده و برای تکمیل این پروژه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار گنبدکاووس با بیان اینکه گنبدکاووس قطب فرهنگی در شرق کشور بوده و دارای معماری اسلامی در سده‌های گذشته است، ابراز کرد: انتظار داریم رئیس جمهور به این شهر به عنوان یک شهر با پیشینه فرهنگی و معماری اسلامی توجه ویژه کرده تا بتوانیم این شهر را به جایگاه واقعی خود یعنی دوران طلایی سده چهارم و پنجم برسانیم.


برج گنبد قابوس تنها برج آجری جهان

وی گفت: شبکه فاضلاب شهری گنبدکاووس با گذشت ۲۰ سال از شروع آن تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل شبکه به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

موسوی بیان کرد: آزادسازی و پیاده‌روسازی اطراف برج در حفظ و نگهداری این آثار باستانی خاص و جذب گردشگر که مورد توجه سازمان یونسکو و مردم کشورهای جهان است به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم تخصصی شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر تلاش دارد تا در این چهار سال بتواند تحولات خوبی در همه حوزه‌های شهری در راستای رفاه و آسایش شهروندان ایجاد کند و در این زمینه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گنبدکاووس با داشتن فاقد زیرساخت های گردشگری شهردار گنبدکاووس برج گنبد قابوس مجموعه سوارکاری گنبدکاووس شهردار گنبدکاووس شهر گنبدکاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین