Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عابدی مقدم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال در سخنانی اظهار داشت: در آستانه عید نوروز برخی افرد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، مبادرت به فروش جانوران آبی و دوزیست به ویژه سمندر لرستانی، لاک پشت و مارآبی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش هرگونه جانور وحشی ممنوع بوده و بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی از این جانوران در معرض انقراض قرار داشته و آسیب رساندن به طبیعت، هیچ قرابتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی و آئین نوروز ایرانیان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم مخاطرات پرورش و نگهداری ماهی قرمز را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ماهی قرمز به عنوان یک گونه مهاجم و مقاوم بشمار می‌آید که رهاسازی آن در رودها و رودخانه‌ها، به شدت برای اکوسیستم‌های آبی خطرناک است.

عابدی در پایان با اشاره به تشکیل گروه‌های ویژه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز در سطح شهر قم تصریح کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود از هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی به ویژه پرندگان و دوزیستان را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به شماره ۳۶۲۰۷۲۹۹ و ۱۵۴۰ در جریان بگذارند.

کد خبر 5435984

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهی قرمز حیوانات وحشی قم ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان اردبیل گرگان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها سانحه تصادف خراسان رضوی ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است