Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور محل جدید دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر صبح امروز(دوشنبه) پیش از حضور در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، محل جدید دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه را در طبقات منفی ۲ تا ۳ ساختمان ۱۱طبقه شهید ستاری مورد بهره برداری قرار داد و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف، با بیان اینکه این دانشگاه می‌تواند دانشگاهی پیشران در حل معضلات کشور باشد، گفت: دولت و دانشگاه‌ها باید کانونی برای تبادل اطلاعات ایجاد کنند که در آن معضلات کشور توسط دولت شناسایی و معرفی شود و این معضلات از طریق دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای موثر مرتفع شود.

معاون اول رئیس جمهور نقش دانشگاه را در حل مسائل کشور پراهمیت ارزیابی و تصریح کرد: جامعه نسبت به دانشگاه نگاهی مثبت دارد و دانشگاه صنعتی شریف هم می‌تواند به لحاظ تکنیکی و با کمک به پیشرفت تکنولوژی نقشی موثر در حل مشکلات کشور ایفا کند.

وی افزود: هیئت امنا و هیئت رئیسه دانشگاه‌ها باید تیمی را تشکیل دهند تا این تیم زمینه و بستر انتقال دغدغه‌ها و مشکلات از دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها و نقش آفرینی موثر دانشگاه‌ها در حل مسائل موجود را فراهم کند.

مخبر با بیان اینکه امروز نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حل مسائل کشور نسبت به ظرفیت‌شان اندک است، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در حل مسائل پیش رو تاکید کرد.

وی به محدودیت بودجه دانشگاه‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید درآمدزایی داشته باشند؛ درآمد پایدار با بنگاه‌داری دانشگاه امکانپذیر نیست بلکه از طریق ارائه خدمات ارزش‌آفرین ایجاد می‌شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف ظرفیت اداره شدن توسط فارغ التحصیلان خود را دارد؛ ما در سطح بین الملل شاهد وقف فارغ التحصیلان به دانشگاه‌ها هستیم و دانشگاه صنعتی شریف نیز می‌تواند با حمایت فارغ التحصیلان خود جریانی اینچنینی در دانشگاه‌های کشور ایجاد کند.

وی افزود: برای تامین بودجه و درآمدزایی می‌توان از حمایت شرکت‌های‌دانش بنیان نیز برخوردار شد، این شرکت‌ها می‌توانند طبق یک توافق با دانشگاه درصدی از درآمد خود را برای بهره برداری دانشگاه اختصاص دهند.

 مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد و از اهتمام ویژه دولت برای حل مشکل خوابگاه‌ها و نیز معضلات مسکن استادان جوان و حمایت از آنها خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مخبر دانشگاه شريف دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه ها حل مسائل معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید به مسائل تربیتی و پرورشی به طور جدی پرداخته شود.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با اشاره به ۴۹ شهید فرهنگی و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز این استان، اظهار کرد: این شهیدان ستارگان آسمان ایثار و شهادت استان زنجان هستند.

وی با اشاره به هفته معلم، تصریح کرد: هفته معلمی متاثر از خون شهید مرتصی مطهری است، علامه فقیدی که تفکر، اندیشه و کتاب‌های وی در امتداد نسل ما حرکت می‌کند و هر چه ما در مکتب او مطالعه کنیم درمی‌یابیم که این مکتب اقیانوس مواجی است که باید از این اقیانوس بهره‌ها بگیریم.

او با تاکید بر اینکه معلم و به ویژه معلمانی که شهید باشند تمام شدنی نیستند و در همه قرون و اعصار حاکمیت دارند، اضافه کرد: هر کجا که باشیم نباید فراموش کنیم که همه اقداماتی که داریم و  دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای ما هر آنچه که داشتند را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: قرآن‌کریم نیز به شهید جایگاه ویژه‌ای داده است تا جایی که خداوند در قرآن تاکید دارد که شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز امانت شهدا در دست ماست و شهدا ناظر اعمال و کردار ما در همه امور هستند، ادامه داد: شهدا در هر لحظه می‌توانند دست ما را بگیرند، به شرطی که از مسیر درست وارد شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت