Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:53:44 GMT

50 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در نمین احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۲۹۹۵

50 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در نمین احداث می‌شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با مساعدت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قرار است در شهرستان نمین به عنوان منطقه مساعد 50 هکتار توسعه گلخانه رقم بخورد.

سید حامد عاملی در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار کرد: به تناسب ظرفیت شهرستان‌ها برنامه توسعه 1401 تهیه و تدوین می‌شود تا ما سال جدید را با برنامه آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندی شهرستان نمین را به عنوان محور گردشگری در شرق استان یادآور شد و تصریح کرد: در کنار آب و هوای مناسب و مواهب خدادادی، راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی دائمی برای عرضه محصولات در این بخش می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگران و مسافران باشد.

استاندار اردبیل گفت: در بخش گردشگری باید برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد تا شهرستان نمین که در مسیر گردشگری از حیران به سمت سرعین واقع شده،‌ محل اقامت و ماندگاری علاقه‌مندان به مواهب خدادادی باشد.

عاملی ظرفیت کشاورزی نمین را به ویژه در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای یادآور شد و افزود: امروز مجتمع گلخانه‌ای تولید گل رز در نمین به بهره‌برداری رسید که این مجموعه به شکل مدرن طراحی و اجرا شده و در تلاش هستیم تا در شهرستان نمین 50 هکتار توسعه گلخانه را با تولید محصولات متنوع شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حوزه صنعتی نیز قرار گرفتن این شهرستان در محور شهرک صنعتی شماره 2 و منطقه ویژه اقتصادی فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا در این بخش بتوانیم اهداف توسعه صنعتی را با ایجاد زیرساخت‌های مناسب آب، برق و گاز مهیا کنیم.

عاملی رویکرد دولت سیزدهم را خدمت‌رسانی به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها اعلام کرد و ادامه داد: ما در ابعاد مختلف سعی داریم تا با تدوین برنامه استانی و شهرستانی سال 1401 را به شکل هدفمند پیگیر طرح‌ها و پروژه‌ها باشیم تا جایگاه توسعه استان در ابعاد مختلف ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه شاخص‌های اقتصادی موجود در استان رضایت‌بخش نیست و ضرورت دارد تا با هدف‌گذاری مشخص ارتقا این شاخص‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم.

عاملی با بررسی طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در نمین بیان کرد: سعی بر این است تا دهکده توریستی نمین با تأمین زمین مورد نیاز با همکاری راه و شهرسازی اجرایی شده و تونل دوم حیران نیز تا فصل گردشگری سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را در نمین با تأمین سرپناه برای 300 نفر از متقاضیان یادآور شد و اظهار کرد: با واگذاری زمین با همکاری بنیاد مسکن و در قالب گروه ساخت پرداخت تسهیلات و احداث واحدها در سال آینده انجام می‌شود.

وی به کلنگ‌زنی درمانگاه تأمین اجتماعی نمین اشاره کرد و گفت: این شهرستان با پوشش 63 درصدی جمعیت در قالب بیمه تأمین اجتماعی نیازمند این درمانگاه است که مقرر شد در مدت یک سال و در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع این درمانگاه با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی ضرورت توسعه صنعت طیور و دامداری‌های نوین را در شهرستان نمین به همراه توسعه گلخانه در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: سد عنبران با پیشرفت 64 درصد در نیمه اول سال آینده آبگیری شده و سدهای ننه‌کران و نیارق نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

وی تکمیل پروژه فاضلاب نمین و انتقال آب به نمین و عنبران را از اولویت‌ها اعلام کرد و افزود: قرار شد تا هفته دولت آینده فاضلاب مسکن مهر نمین تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عاملی احداث پست 63 کیلوولت را در شهرک صنعتی شماره 2 و منطقه ویژه اقتصادی نمین یادآور شد و خاطر نشان کرد: این پروژه نیز در سال آینده با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین تکمیل پیست اسکی روی چمن فندقلو، هتل پارک نمین، توجه به پروژه‌های عمران شهری و روستایی و دیگر طرح‌های اولویت‌دار را یادآور شد و اضافه کرد: قرار است ناحیه صنعتی جدید در نمین راه‌اندازی شود که زیرساخت آن نیز از محل اعتبارات سال آینده تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای منابع طبیعی و آبخیزداری جهاد كشاورزي توسعه باغات اشتغالزايي استانی شهرستانها شهرستان نمین یادآور شد سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو عصر شنبه در جریان بازدید نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی از مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار داشت: این مدرسه در فضای به مساحت 10 هزار متر مربع و شامل 30 کلاس درس اعم از سالن آمفی‌تئاتر و سالن‌های مجزای ورزشی و آموزشی با ظرفیت 250 نفر به بهره‌برداری رسیده و امکان راه‌اندازی این واحد آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده با همت آموزش و پرورش فراهم می آید.

وی تصریح کرد: یکی از بانک‌های عامل کشور در قالب مسئولیت اجتماعی اقدام به ساخت این مجموعه آموزشی کرده که هم در قسمت دختران و هم پسران امکان تحصیل برای دانش‌آموزان استان در این فضای آموزشی استاندارد و با کیفیت فراهم می‌آید.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: بهمن ماه سال 1401 کلنگ‌زنی این پروژه را شاهد بودیم و عملیات اجرایی این پروژه به سرعت انجام شده و حتی قبل از موعد مقرر آماده افتتاح است.

محمدی‌خلفلو افزود: در مجموع برای احداث مدرسه دارالفنون اردبیل 250 میلیارد تومان هزینه شده که امیدواریم با تحویل این فضای آموزشی بتوانیم در خدمت دانش‌آموزان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در مناسبت‌های مختلف بیش از 45 واحد آموزشی را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم و امسال نیز مصمم هستیم تا مابقی واحدهای آموزشی نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی، از توان خیران نیز بهره می‌بریم تا بتوانیم واحدهای آموزشی نیمه تمام را به سرعت تکمیل و امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: تحویل 217 کلاس درس در سال گذشته سند افتخار برای نوسازی مدارس است و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث 2 هزار کلاس درس نیز در سال‌های پیش رو هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم امسال با تلاش مضاعف بتوانیم تا مهرماه پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و آماده افتتاح کنیم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد