Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@15:02:53 GMT

پیش بینی قذافی از تهدید و محاصره روسیه

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۱۲۱

پیش بینی قذافی از تهدید و محاصره روسیه

«عاموس هارئیل» تحلیل‌گر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت بسیاری از مراکز اطلاعاتی و امنیتی در این رژیم معتقدند که فشار بین‌المللی زیاد به روسیه باعث می‌شود وضعیت جنگ بدتر شده و اتفاقات دور از ذهنی از روس‌ها سر بزند.

براساس گزارش هاآرتص نویسنده در ادامه می‌نویسد: تا این لحظه رسانه‌ها اقدامات عجیبی از ارتش روسیه ندیده‌اند، زیرا منتظر اتفاق خارق‌العاده‌ای بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز زود است که درباره توانا‌یی ارتش روسیه تردید کرد، زیرا روز‌های ابتدایی جنگ است و در روز‌های آینده شاید همه چیز تغییر کرد. مسکو سیاست مبهم و مرموزی را در پیش گرفته است که پیش‌بینی اقدامات آن در جنگ را غیرممکن می‌کند.

هارئیل اعلام کرد علاوه بر این رژیم صهیونیستی که با شروع جنگ میان روسیه و اوکراین طرف اوکراین را گرفتند از اقدامات تلافی‌جویانه روسیه نه تنها در حوزه‌های سیاسی و امنیتی، بلکه در حوزه اقتصادی نیز می‌ترسند.

منابع صهیونیستی نیز فاش کردند که در نشست شورای وزیران سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی که اواخر شب گذشته برگزار شد، وزرای کابینه درباره تعدادی از مسائل اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند که بر اقتصاد جهانی از جمله اقتصاد این رژیم تأثیر منفی خواهد گذاشت، زیرا روسیه و اوکراین از بزرگترین صادرکنندگان انرژی و غلات در جهان هستند و هر گونه اختلال در عرضه زغال سنگ و گندم از سوی آن‌ها عواقب جدی برای اقتصاد رژیم صهیونیستی خواهد داشت، زیرا زغال سنگ که بیست درصد انرژی مصرفی در اسرائیل است از روسیه وارد می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به دوستی نزدیک خود با پوتین رئیس جمهور روسیه می‌بالید، پس از وقوع بحران میان روسیه و اوکراین ناپدید شده به طوری که او همیشه در هر مسئله‌ای در شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان می‌داد، اما با شروع بحران در اروپا تاکنون اظهارنظری در این خصوص نکرده و سکوت نموده است.

با شروع جنگ میان روسیه و اوکراین «یائیر لاپید» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی که از عاملان اصلی فشار بر فلسطینیان است ادعا کرد این رژیم اقدامات روسیه را محکوم کرده و طرفین را به دیپلماسی دعوت می‌کند. در همین راستا روسیه نیز بلافاصله اعلام کرد جولان بخشی از سوریه که بدست رژیم صهیونیستی اشغال شده است را متعلق به این رژیم نمی‌داند.

پیش بینی قذافی از تهدید و محاصره روسیه

معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی نیز در سال ۲۰۰۹ بعد از بازگشت از سفری به اوکراین در مقاله‌ای اعلام کرد ناتو به دنبال جذب کشور‌های جدا شده از شوروی سابق است. اوکراین روی قدرت ناتو حساب باز می‌کند و این برای روسیه تهدید است. غرب با فشار بر روسیه و محاصره کردن آن دست به اقدامی خطرناک می‌زند که بشریت را تهدید می‎کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پیش بینی قذافی رژیم صهیونیستی روسیه و اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا