Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه با تلاوت حمید‌رضا احمدی‌وفا دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و اجرای برنامه را سیدوحید مرتضوی و احمد نجف برعهده دارند.

مسابقات قرآن ایران یکی از باسابقه‌ترین مسابقات جهان اسلام است

در این برنامه حجت‌الاسلام خاموشی طی سخنانی با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار یک کتاب، یک امت کار خود را آغاز کرده و یکی از با سابقه‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام است.

برگزاری مسابقات در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، روشندلان و دانش‌آموزان

وی ادامه داد: در این مسابقات سه رویداد تجمیع شده که مسابقات بزرگسالان آقایان به عنوان مسابقات اصلی جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ‌کل ق÷ان برگزار می‌شود. مسابقات خواهران در حفظ کل، مسابقات دانش‌آموزان در رشته های حفظ و قرائت و دختران و پسران و رقابت‌های روشندلان در رشته‌های حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن، تکریم قرآن و تکریم اهل قرآن است

خاموشی برگزاری مسابقات قرآن را تکریم و حفظ جایگاه و منزلت قرآن دانست و گفت: این مسابقات تکریم قرآن به عنوان کتاب عمل در زندگی و تکریم قاریان و قرآن دوستان است و برگزاری آن در دوران شیوع کرونا نشان دهنده آن است که قرآن در کشورمان زنده است و این رقابت‌ها عاملی برای صدور معارف قرآن به دیگر کشور‌ها است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری دو دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در شرایط شیوع کرونا گفت: مسابقات سال گذشته در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای با سابقه مسابقات قرآن را برگزار نکردند.

برگزاری مسابقات سی‌وهشتم با حضور ۱۹۰ نفر از ۶۹ کشور جهان

وی درخصوص سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: مرحله اول این دوره از مسابقات به صورت ضبط قرائت‌ها با حضور ۱۹۰ نفر از ۶۹ کشور انجام شد و ۶۲ نفر از ۲۹ کشور به مرحله نهایی راه یافتند. شرکت‌کنندگان مسابقات با حضور در نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی ایران در دیگر کشور‌ها به ضبط آثار پرداختند.

حضور اساتید برجسته جهان اسلام در تیم داوری

خاموشی به حضور اساتید برجسته جهان اسلام در تیم داوری مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال داوران برجسته‌ای از کشورهای مختلف در مسابقات حضور دارند و رقابت‌ها به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن و دیگر شبکه‌ها پخش می‌شود.

آماده انتقال تجربه برگزاری غیرحضوری مسابقات به دیگر کشور‌ها هستیم

خاموشی در پایان گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با سبک و سیاق جدید و به صورت غیر حضوری در جهان بی سابقه است و سازمان اوقاف به عنوان متولی مسابقات بین‌المللی قرآن آمادگی دارد تجربه برگزاری مسابقات به سبک و سیاق جدید را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد.

در ادامه اعضای گروه نوجوانان محمد رسول الله (ص) به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن بین المللی تلاوت سیدمهدی خاموشی اوقاف مسابقات بین المللی قران افتتاحیه مسابقات بین المللی قران مسابقات بین المللی قرآن برگزاری مسابقات دوره مسابقات مسابقات قرآن دیگر کشور ها جهان اسلام قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سازمان لیگ فدراسیون والیبال در نظر دارد مسابقات لیگ کانون‌های دختر کشورمان (رده سنی زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال) را در تیرماه سال جاری طبق جدول سهمیه برگزار کند.   نمایندگان هیات‌های استانی در صورت تمایل می‌توانند تا روز دوشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی و درخواست میزبانی خود برای هر یک از رویداد‌های کانون‌های دختر زیر ۱۸ سال و لیگ کانون‌های زیر ۲۰ سال دختر را از طریق هیات‌های استان به سازمان لیگ ارسال کنند.   براساس اعلام سازمان لیگ تیم‌ها برای حضور در مسابقات ملزم به اجرای مفاد شیوه نامه به شرح ذیل هستند:   مسابقات مطابق آخرین قوانین فدراسیون جهانی والیبال و آخرین آیین‌نامه سازمان لیگ فدراسیون برگزار خواهد شد.   هر تیم شامل حداکثر ۲۰ بازیکن (زیر ۱۸ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۵ و زیر ۲۰ سال: متولدین یازدهم دی ماه ۱۳۸۳)، یک مربی، ۲ کمک مربی و یک سرپرست است. (حضور آنالیزور، بدنساز، فیزیوتراپ، پزشک، ماساژور در کنار تیم بلامانع است.)   مربیان تیم باید حداقل دارای کارت مربیگری درجه دو و بازیکنان بایستی ساکن، دانش آموز یا دانشجو استان مربوطه باشند.   مسابقات مرحله مقدماتی با حضور ۴۸ تیم در ۸ منطقه (هر منطقه ۶ تیم) بصورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و نحوه برگزاری ادامه مسابقات با توجه به تعداد تیم‌های شرکت کننده متعاقبا اعلام می‌شود.   اعتراض تیم‌ها باید به صورت مکتوب حداکثر یک ساعت بعد از اتمام بازی به انضمام مبلغ پنج میلیون ریال وجه، تحویل ناظر فنی مسابقه گردد.   مبلغ ورودیه مسابقات ۱۵۰ میلیون ریال است که باید از طریق درگاه بانکی سامانه ملی والیبال واریز شود و کلیه هزینه‌ها اعم از (اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و ….) بر عهده خود تیم‌ها است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی