Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی که در راس هیاتی به سوریه سفر کرده است، امروز با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا؛ در این دیدار پیرامون توسعه همکاری‌های میان دو کشور، آخرین تحولات سوریه، تحولات اوکراین، استمرار گفت‌وگوهای فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، تاکید کرد، ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و  سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفت‌وگوهای ملی سوری- سوری، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور،  تلاش خواهد کرد.

خاجی همچنین تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران  کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران در دست پیگیری است.    

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاش‌های کشورمان  در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حمایت از گفت‌وگوهای میان سوری‌ها در قالب فرمت آستانه، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد  با توجه به روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه، همواره رایزنی‌های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی در سوریه، به دست نیاورده‌اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم‌ها به دست آورند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون ایران دولت سوریه جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی سوریه اوکراین فیصل مقداد گروههای تروریستی علی اصغر خاجی ملت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات بداخلاقی است
  • قدردانی دانشجویان غزه از جنبش دانشجویان آمریکا و اروپا
  • واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست انتخاباتی
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • نتانیاهو در آستانه خودکشی سیاسی است
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس