Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا چلنگر در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

رضا چلنگر متولد سوم خرداد 1345 و مطرح ترین مترجم تاریخ ورزش ایران است. او مترجم مربیانی چون میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو کرانچار، وینگو بگوویچ، دارکو دراژیچ، 

به گزارش طرفداری، رضا چلنگر تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه بان:

در این پست انتخابم ناصر حجازی است. هم از لحاظ اخلاقی و هم فنی فوق العاده بود. حجازی بسیار شایسته، دوست داشتنی و عالی بود.

مدافعان:

انتخاب اولم در این پست رحمان رضایی است. رحمان بازیکنی فنی، با قدرت پرش و سر زن بود. همچنین بازیکنی دونده با رفتار مناسب. دیگر انتخابم در این پست محمد خاکپور است. با وجود آنکه در اوج فوتبالش قرار داشت اما رفتاری بالاتر از سن خودش و دید محیطی عالی ای داشت.

دفاع چپ:

مهرداد میناوند را انتخاب می کنم. از لحاظ فنی، قدرت دریبل زنی، میزان دوندگی و سانترهای ایده آل و تاکتیک پذیری خوبی داشت و به تیم شادابی و روحیه می داد.

دفاع راست:

مهدی مهدوی کیا انتخاب من در این پست است. او بارزترین خصوصیات یک بازیکن فوق العاده سمت راست را داشت. باوقار، با کلاس و یک انسان فوق العاده بود.

هافبک دفاعی:

انتخابم در این پست پرویز قلیچ خانی است. او فوق العاده بود. بازی برگشت او برابر استرالیا در تهران در سال 52 شاهکار بود.

هافبک راست:

علی پروین را انتخاب می کنم. در دوران فوتبالش یک مرد با تدبیر بود. همه او را می زدند اما او نیاز به خطا نداشت. تکنیک، گلزنی، پاس، همه چیزش عالی بود.

هافبک چپ:

مهدی طارمی. اعتقاد زیادی به او دارم. مهدی فوق العاده و غیرقابل مهار است. همیشه بالای سر توپ است و تناسب حرکتی را به خوبی می شناسد.

هافبک نفوذی:

علی کریمی انتخاب من  در این پست است. تا 50 سال آینده در فوتبال ایران بازیکنی مثل علی کریمی نخواهیم داشت. هر 50 سال یکی مثل علی کریمی متولد می شود.

مهاجمان:

علی دایی انتخاب اول من در این پست است. گلزن ذاتی، بازیکنی بزرگ برای گلزنی و حتی گلسازی. خوشبخت ترین تیم، تیمی بود که علی دایی را داشت. دیگر انتخابم در این پست وحید هاشمیان است. مهاجمی تلاشگر شبیه طارمی اما در نوک حمله.

سه بازیکن قرن:

علی کریمی نفر اول، علی دایی نفر دوم و پرویز قلیچ خانی نفر سوم.

مربیان قرن:

در بخش مربی ایرانی انتخابم منصور پورحیدری است. برانکو ایوانکوویچ نیز در بخش مربی خارجی.

برترین داور قرن:

علیرضا فغانی.

تیم قرن:

پاس همدان سال 1386 انتخاب من است. شاید ذوق خیلی ها در خصوص این انتخاب خورده شود اما بازیکنان بسیاری از این تیم اوج گرفتند.

سه ورزشکار قرن:

رسول خادم نفر اول، محمد نصیری نفر دوم و حمید سوریان نفر سوم. 

اخبار داغ 

واکنش یحیی گل محمدی به شوخی آجورلو با میکروفون قرمز! فوری؛ مهاجم پرسپولیس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد رومن آبراموویچ همچنان مالک چلسی است و خبری از فروش نیست لیونل مسی در رتبه 90 جدول برترین گلزنان فصل جاری لیگ1 فرانسه 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوق العاده رضا چلنگر علی کریمی علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد

در دومین المپیاد ورزش کارگری استان یزد، ۶ هزار کارگر مرد و زن یزدی از ۶۶ واحد تولیدی استان در رشته‌های طناب زنی، پرتاب توپ، دو سرعت و قوی‌ترین مردان به رقابت باهم پرداختند.

دومین المپیاد ورزش کارگری استان از مهرماه ۱۴۰۲ با هدف ترویج بیشتر فرهنگ ورزش در بین کارگران استان یزد آغاز شد و تا اسفندماه ادامه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • عکس| استوری برترین دروازه‌بان جام ملت‌ها، بعد از قهرمانی
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!