Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان جوانترین رئیس سازمان جهاد کشاورزی کشور در زنجان معارفه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: طبق برآورد انجام گرفته در فصل پاییز ۸۵ هزار بهره‌دار در این استان وجود دارد که ذی‌نفع تامین، تولید و عرضه جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری را عهده دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خلیل قاسملو با بیان اینکه به تازگی بحث نظارت، پایش سیستم غذایی و حوزه کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار  گرفته است، افزود: با توجه به گستردگی این بخش و فعالیت کسب و کاری که وجود دارد وظیفه رؤسای جهاد کشاورزی بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۵.۸ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۱ درصد پاییز امسال، اعلام شده است، گفت: نرخ بیکاری نمی‌تواند ملاک قرار گیرد مگر آنکه نرخ مشارکت اقتصادی همراه با آن در نظر گرفته شود.

قاسملو با اشاره به اینکه اگر نرخ‌های مشارکت اقتصادی استان با استان یا کشور به کشور متفاوت باشد، نمی‌توان نرخ بیکاری را مبنای مقایسه قرار دهیم، اظهار داشت: با وضعیت نرخ بیکاری یاد شده شمار بیکاران در این استان ۲۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در استان طی سال گذشته در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها  بیکار شدند، افزود: در واقع این تعداد افراد به تعداد جمعیت غیر فعال استان اضافه شدند.
وی با بیان اینکه اگر ما بر مبنای نرخ مشارکت اقتصادی ۴۵.۸ درصدی سال گذشته محاسبه کنیم این تعداد افراد را باید به جمعیت ۲۰ هزار نفری بیکاران کنونی استان اضافه کرد، گفت: در این صورت شمار بیکاران استان در واقع به بالای ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

قاسملو با بیان اینکه استان زنجان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۰ تا ۸۲۵ هزار نفر نیروی در سن کار محسوب می‌شوند، اضافه کرد: در صورت محاسبه نرخ مشارکت ۴۳.۱ درصد چیزی در حدود ۳۵۵ هزار نفر، نیروی فعال استان را شامل می‌شود.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کشاورزی در سال‌های گذشته و به همت رؤسای سابق و همچنین تلاش کارکنان خود توانسته است موفقیت‌های چشمگیری را کسب کند، گفت: آنچه توفیق در کسب شده ماحصل تلاش کارکنان بوده و بنده به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی تنها نقش هماهنگ کننده را ایفا کردم.

جواد تاراسی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه آبیاری تحت فشار، گسترش چندقلو زایی، افزایش سطح تولیدات گلخانه‌ای و همچنین توسعه کشاورزی صنعتی گام‌های خوبی برداشته است، گفت: خوشبختانه همواره استان زنجان به عنوان یکی از نمونه‌های موفق در حوزه جهاد کشاورزی در سطح کشور معرفی شده است.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی خصوصی ترین حوزه فعالیت‌های است، گفت: دولت در این بخش که حداقل دخالت را داشته و اقدامات توسط خود کشاورزان انجام می‌شود.

روح الله حسنی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهاد کشاورزی آغاز شده و ادامه خواهد داشت، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که کشور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های آب و خاک افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که کشاورزی دقیق و هوشمند اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان جهاد کشاورزی استان تودیع و معارفه روح الله حسنی معاون استاندار زنجان نرخ بیکاری نرخ مشارکت مشارکت اقتصادی اقتصادی استان جهاد کشاورزی سازمان جهاد استان زنجان نرخ بیکاری نرخ مشارکت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود