Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با حضور امام جمعه، نماینده فرمانداری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه و تولیدکنندگان اسباب بازی کشور در هتل هیلان برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این نشست بر نقش مهم صنعت اسباب بازی بر اقتصاد و اشتغالزایی شهرستان و هم چنین وجود شرایط ویژه شهرستان از لحاظ جاده ترانزیتی، امکان حمل و نقل و بازار مصرف و وجود سرمایه گذاران در این حوزه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امام جمعه اسباب بازی تاثیر عمیقی بر فرهنگ و زندگی جامعه دارد وجود بستری برای تولید اسباب بازی‌هایی که با فرهنگ دینی و بومی هماهنگی داشته باشد، را لازم دانست.

رحمانی نماینده فرمانداری رفسنجان گفت با وجود ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان از حمایت فرمانداری در این حوزه سخن به میان آورد.

روح الله بهرامشاهی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در این نشست، هماهنگی بین مسئولین شهرستان را در حوزه سرمایه گذاری و صنعت بی نظیر گفت: حوزه صنعت شهرستان در زمینه سرمایه گذاری متنوع است و دغدغه فرهنگی عاملی بود که باعث شد به سمت سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی پیش برویم.

بهرامشاهی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان از دیرباز به شهر حامی فرهنگ و هنر معروف بوده است گفت؛ احداث واحد‌های تولیدکننده اسباب بازی و ارائه ایده‌ها و طرح‌های جذاب با فرهنگ اسلامی برای کودکان اهمیت بسزایی دارد.

علی دیزجی رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران در این نشست بر دغدغه فرهنگی گفت: تولید، مصرف و بالا بردن سرانه مصرف سرانه اسباب بازی باید جزو دغدغه همه کشور باشد، هیچ محصولی به اندازه سرگرمی بچه‌ها نباید دغدغه ما باشد.

دیزجی گفت؛ اگر امروز به فکر کودکانمان نباشیم، در آینده سوء رشد آنان به ندرت قابل جبران خواهد شد و حجم فعالیت‌های آینده فرزندان در موضوعات تربیتی، فرهنگی و… تحت تاثیر زمان محدود ۶ سالگی است که باید با استفاده درست از وسایل بازی و سرگرمی پر شود.

او گفت؛ در کشور به هویت اسباب بازی کم توجهی شده است و عده‌ای از مسئولین موضوع دغدغه فرهنگی در این حوزه را جدی نمی‌گیرند، اگر این دغدغه فرهنگی در این شهرستان جدی گرفته شود، می‌توان آن را به شکل‌های مختلف توسعه داد و نیاز‌های منطقه و کشور را برطرف کنیم.
رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و زیرساخت‌های مهم صنعت مس در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: صندوق سرمایه گذاری مس رفسنجان، هشتمین شرکت سرمایه گذاری درکشور با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد تومان است که در رفسنجان راه اندازی شده است.

جندقی گفت: در این صندوق قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم، به شرطی که طرح و ایده نو در حوزه صنعت اسباب بازی ارائه شود که با اجرایی شدن آن باعث اشتغالزایی در خود شهرستان و شهرستان‌های همجوار خواهد شد.

در این نشست که دیزجی رئیس هیئت مدیره، علیرضا لولاگرعضو هیات مدیره و دبیر و حامد تأملی عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن اسباب بازی کشور حضور داشتند، تولیدکنندگان اسباب بازی، با بیان پیشنهادات و طرح‌ها و ایده‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی در شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری حوزه صنعت اسباب بازی منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری دغدغه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سعید واسعی یک بازی پس از نمایش درخشانی که در دیدار لیگ برتری مقابل فولاد خوزستان داشت و موفق شد گل سه امتیازی بزند، دیروز هم در جام حذفی عملکرد موثری در بازی با پیکان ارائه داد و توانست پاس گل جلال‌الدین علی‌محمدی را بدهد و در پنالتی‌ها هم یک ضربه عالی بزند.

این بازیکن که هفته قبل با انرژی مضاعف در دیدار مقابل فولاد خوزستان و تیم سابقش پا به زمین گذاشت، توانست مرد اول زمین در این مسابقه حساس لقب بگیرد و ستاره مس رفسنجان باشد و گل ارزشمندی بزند که این روند دیروز هم برابر پیکان ادامه یافت.

سعید واسعی که دوران متفاوتی از فولاد را زیر نظر محرم نویدکیا سپری می‌کند و در 6 دیدار قبلی دو گل زده و روی دو گل موثر بود، دیروز هم در مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر پیکان توانست پاس گل بدهد و پنالتی خود را هم با شوت محکم و دیدنی تبدیل به گل کند.

این بازیکن چپ پا امیدوار است روند خوبی که همراه با مس رفسنجان دنبال کرده را تا پایان فصل داشته باشد و دوباره در فوتبال ایران خودنمایی کند.

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه