Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:58:47 GMT

تقویت اقتصاد مولد در حوزه تولیدات عشایر

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۹۱۳

تقویت اقتصاد مولد در حوزه تولیدات عشایر

محمد فرخ‌زاده در جلسه هم اندیشی با نمایندگان عشایر فارس، ضمن تاکید بر ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در حوزه محصولات عشایری گفت: لمید است با همدلی و هم افزایی بین فعالان عشایر و دستگاه‌های اجرایی، بتوان گام‌های موثری در حفظ و رونق آداب و رسوم، خدمات و محصولات عشایری برداشت.

او در این دیدار صمیمانه، پس از شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان عشایر، گفت: معتقدیم عشایر سهم بزرگی در احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند لذا لازم است تدابیری برای رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری با بیان اینکه دست کم ۶ درصد از صد پروژه تعریف شده در شورا را به این موضوع اختصاص دادیم، گفت: ایجاد مرکز اقامتی و دهکده گردشگری عشایر در شیراز، ساخت موزه و مستندسازی از آداب و رسوم عشایر، ایجاد کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای اصلی عشایر مواردی است که در دستور کار قرار داد.

فرخ‌زاده گفت: برگزاری انواع رویداد‌ها و جشنواره‌های بازی‌های محلی و بومی و پرداختن به تفریحات سالم، به ویژه در بافت تاریخی شیراز ضمن رونق بافت‌های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، موجب احیای فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج سبک زندگی ایرانی خواهد شد.

او به تبدیل تعاونی‌های کوچک و ایجاد شرکت سهامی عام در تمام حوزه‌های مربوط به عشایر از جمله صادرات، واردات، بوم گردی و صنایع دستی، ایجاد روستا‌های هدف گردشگری، عمومی کردن بحث گردشگری برای تمام اقشار و بسترسازی برای تجربه اقامت در مناطق گردشگری برای همه مردم تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت اقتصاد مولد تولیدات عشایر استانداری فارس امور زائرین و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان