Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در نشست با مدرسان مدارس علوم دینی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، با تأکید بر ضرورت وقت‌شناسی و سر وقت حاضرشدن در جلسات اظهار داشت: متأسفانه روند تأخیر در جلسات استان کردستان به یک باب تبدیل شده که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با قدردانی از زحمات همه علما به ویژه ماموستا مدرسی امام‌جمعه نگل که وجودشان غنیمت است، گفت: مشکلات و دغدغه‌های مطرح‌شده علما از جمله بهبود وضعیت معیشتی و ارتقای آموزش در این نشست را یادداشت کرده و آنها را پیگیری خواهیم کرد، سالیان سال است که با طلاب ارتباط نزدیک داشته و دغدغه‌های آنان را می‌دانم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتقا سطح علمی روحانیون و تقویت منهج درسی جزو هدف و برنامه‌های اولویت‌دار در استان است، افزود: آنچه که بنده در یک سال گذشته مشاهده کرده، این است که مقداری وزن علمی در این حوزه دچار خلل شده است. 

وی تقویت کادر مراکز شهرستان‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: حفظ احترام و جایگاه روحانیون، ماموستاها و طلبه‌های خواهر و برادر مهم و باید همواره اولویت مرکز بزرگ اسلامی باشد چراکه رهبر معظم انقلاب بر تکریم علمای دینی تأکید فرموده و همه موظف به رعایت و اجرای آن هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه انجام همه کارهای عمرانی به‌جز احداث مدارس اهل‌سنت در سطح استان را تعطیل کرده و خدمت‌رسانی و تکریم عالمان دینی اولویت ماست، افزود: گرچه دنبال ساخت پروژه نیستیم اما باید پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس علوم دینی به منظور تقویت این حوزه در شهرستان‌های استان به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه دغدغه بومی‌سازی و به‌کارگیری طلاب را بررسی و پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: بنده از وضعیت معیشتی روحانیون مطلع بوده اما نمی‌توان که درآمد آنان را با معلمان و کارمندان مقایسه کرد، گاهی اوقات برخی‌ها اظهارات تفرقه‌افکنانه مطرح کرده که از اهداف و پشت پرده آنان کاملاً مطلع هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه بهبود وضعیت معیشتی علمای اهل‌سنت بایستی از طریق اوقاف تقویت و در این خصوص پیگیری‌های لازم از مسئولان کشوری انجام شده است، عنوان کرد: گرچه شرمنده ماموستایان هستیم اما انتظار می‌رود همواره ساده‌زیستی و جلوگیری از اشرافی‌گری را اولویت خود قرار بدهند و بدانند که پیگیر رفع دغدغه‌های این عزیزان هستیم.

وی با ذکر اینکه هدف مجموعه مرکز بزرگ و ماموستایان مشترک و آن هم «ترقی علم‌ و ترویج گسترش دین اسلام» است، یادآور شد: از همه علما انتظار می‌رود نقاط ضعف را منعکس کنند تا با برنامه‌ریزی وضعیت علمی را بیش از پیش ارتقا بدهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی همچنین بر لزوم جهاد تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب توسط علما برای جامعه تأکید کرد و افزود: امیدواریم که جهاد تبیین به واقعی اجرا و از بیان و تکرار جملات و کلمات کلیشه‌ای خودداری شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام پورذهبی استان کردستان مرکز بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است