Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:55:15 GMT

هر فعالیتی باید دارای پیوست فرهنگی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۷۵۴

هر فعالیتی باید دارای پیوست فرهنگی باشد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: معمولا در مجموعه اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، نگاه بسیاری به موضوع فرهنگ، اولویت‌دار نیست که جای تاسف دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده شب گذشته (۹ اسفندماه) در جمع فعالان فرهنگ و هنر هرمزگان، اظهار کرد: باید سندی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان، تنظیم و تدوین کرد، تا این سند نقشه راه حرکت استان در حوزه‌های فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تدوین سند فرهنگی کشور، عنوان کرد: سند فرهنگی و اجتماعی استان باید منطبق بر بیانه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: علی رغم تصویب سند فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سنوات گذشته اما اتفاق مورد انتظار حضرت آقا محقق نشد. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که برش استانی فرهنگی و اجتماعی کشور تدوین نشده است و تنها به موضوعات کلی بسنده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر مقرر شده است که سند توسعه فرهنگی و اجتماعی برای ۱۰ استان کشور تدوین و اجرا شود. پس از اجرای این طرح در استان‌های پایلوت و بررسی چالش‌ها و نقاط قوت، اجرای آن در سایر استان‌های کشور نیز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در این سند پنج اولویت فرهنگی استان و برای هر اولویت نیز ۲۵ اقدام تعریف شد که کار بزرگ و مهمی بود.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اهمیت انتخاب متولی اجرایی این سند فرهنگی، تشریح کرد: یک گام دیگر برای نهایی شدن سند فرهنگی و اجتماعی استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باقی مانده است که امیدوارم پیگیری‌های لازم برای به سرانجام رسیدن این امر انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که با اجرایی شدن سند فرهنگی و اجتماعی، تمام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این سند انجام خواهد شد. مطرح کرد: درخواست دارم که مدیران مسئول عزم خود را جزم کنند تا در تدوین و اجرایی کردن سند فرهنگی و اجتماعی هرمزگان از روند اجرای کشوری عقب نمانیم.

وی، حوزه فرهنگ را غریب دانست و عنوان کرد: معمولا در مجموعه اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، نگاه بسیاری به موضوع فرهنگ، اولویت‌دار نیست که جای تاسف دارد. در حالی که امروزه هر فعالیتی در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: باید سهم حوزه فرهنگ در دو بخش فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی در منابع ارتقاء پیدا کند و پیگیری تحقق این امر نیز بر عهده اداره کل ارشاد است.

برون‌سپاری فعالیت‌ها در دستور کار باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه تمرکزتان بر برون‌سپاری باشد، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد و تلاش شود که بخش‌های مردم نهاد را وارد میدان کنیم.

وی، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی را یک سرمایه و ظرفیت برای کشور دانست و افزود: وظیفه اداره کل ارشاد، نظارت، سیاست‌گذاری و راهبری است و فعالیت‌ها باید توسط سازمان‌های مردم نهاد به پیش برده شود. چراکه علاوه بر گسترده شدن چتر نفوذ اداره کل ارشاد، فعالیت و کنشگری مردمی نیز در جامعه تقویت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده سند فرهنگی و اجتماعی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود