Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی کوهساری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارتباط مدیران دولت با مردم و شنیدن مسائل و مشکلات از زبان خودشان با حضور در نقاط مختلف کشور باعث افزایش امیدواری اقشار مختلف جامعه به دولتمردان برای حل مشکلات می‌شود.

وی تعامل نزدیک مردم با مسوولان را پشتوانه نظام دانست و خاطرنشان کرد: در سفر استانی پیش رو هیات دولت به گلستان در مرحله نخست بسیار مهم است که مشکلات استان از نزدیک رصد می‌شود و حضور رییس قوه مجریه و وزرا و معاونان رییس جمهور می‌تواند در کمک به حل این مشکلات بسیار اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری بسیاری از مشکلات به‌جامانده از دولت‌های قبلی در استان که می‌تواند باعث کم شدن مشکلات مردم شود  از شاخص ترین دستاوردهای سفر رییس جمهور برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این سفر مصوبات خوب برای کمک به توسعه عمرانی و اقتصادی استان داشته باشد.

کوهساری به برخی پروژه‌های شاخص در شرق استان که نیاز به توجه دولت برای ساماندهی دارند اشاره  و اضافه کرد : به عنوان مثال بهسازی جاده آزادشهر - شاهرود سال‌های سال است که شروع شده اما متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات کافی به سرانجام نرسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی بهسازی و تعریض جاده کوهستانی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) به طول ۱۰۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی گلستان واقع است، با هدف بهبود عبور و مرور و ایمن سازی کریدور مهم زمینی ارتباط‌ دهنده شمال به جنوب کشور و همچنین محور ترانزیتی حمل کالا به مرز اینچه برون گنبدکاووس و کشورهای همسایه شمال ایران ابتدا در سال ۸۵ شروع شد که پس از ۲ سال انجام کار متوقف شد.

اجرای این طرح پس از وقوع سیل سال ۹۳ و وارد شدن خسارت جدی به بخش‌هایی از این جاده دوباره به صورت رسمی و با برآورد اعتبار اولیه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

کوهساری طرح فاضلاب آزادشهر را یکی دیگر از پروژه‌های ملی استان برشمرد و افزود: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح فاضلاب آزادشهر نیاز است که نمی‌گویم ۱۰۰ درصد بلکه اگر مقدار از آن در اعتبارات ملی لحاظ شود و پیگیر تامین باقی اعتبار موردنیاز از منابع دیگر خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز ارتقای بیمارستان ۶۴ تختخوابی آزادشهر به ۱۳۰ تخت خبر داد و گفت: برای توسعه این بیمارستان به منظور خدمات دهی بیشتر به مردم منطقه حدود هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کوهساری افزود: مناطق شهری و روستایی آزادشهر و رامیان در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند که نیاز است مسوولان ارشد دولتی نگاه ویژه‌ای به این قسمت داشته باشند.

وی اظهارداشت:‌ همچنین ساخت و تجهیز بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارتقای بیمارستان خان ببین از ۴۲ به ۶۴ تختخوابی هم حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی احداث سد قره چای رامیان را نیاز ضروری برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار مناسب برای آن سال آینده شاهد شروع ساخت این سد باشیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ایجاد ناحیه صنعتی فندرسک جلساتی با بنیاد مستضعفان برگزار شد تا زمین مورد نیاز را به شرکت شهرک‌های صنعتی بفروشند که امیدواریم با پیگیری در سطح ملی برای تخصیص زمین این ناحیه هر چه زودتر راه اندازی شود.

کوهساری بیان کرد: همچنین در بحث‌های اقتصادی نیاز است دولت کارهای اساسی را در استان داشته باشد و یکی از موضوعاتی که در سفر رییس جمهور باید مورد توجه قرار گیرد تامین منابع ملی برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود در بحث پروژه‌های عمرانی از ظرفیت ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های مختلف استان در نظر گرفته شود.

کوهساری، تکمیل سد نرماب در کنار آن خط انتقال، ایستگاه تصفیه آب و ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به شهرهای و روستاهای شرق استان و اجرایی شدن پروژه ملی راه آهن گرگان - گنبد - بجنورد - مشهد را از دیگر مطالبات مردم استان در سفر رییس جمهور به گلستان اعلام کرد.

شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار نفر در شرق استان گلستان واقع‌اند.

برچسب‌ها سفر استانی نماینده مجلس شورای اسلامی گلستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفر استانی نماینده مجلس شورای اسلامی گلستان سفر استانی نماینده مجلس شورای اسلامی گلستان اعتبار مجلس شورای اسلامی آزادشهر و رامیان سفر رییس جمهور میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی