Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نادر گرامی شامگاه دوشنبه در نشست شورای حفاظت آب اظهار داشت: برق چاه های آبی کشاورزانی که اقدام به کشت محصول هندوانه کنند قطع خواهد شد و صاحبان آن به دشتگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد:  البته کشت برنج در باشت نیز با توجه  به محدودیت های موجود به شرط نصب کنتور هوشمند و تمدید پروانه بهره برداری امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامی با اشاره به اینکه هیچ نوع نهاده کشاورزی به بهره بردارانی که اقدام به کشت محصولات پرآب بر کنند ارائه نمی شود از کشاورزان منطقه خواست از کشت محصولاتی چون ماش لوبیا و کنجد به عنوان کشت جایگزین استفاده کنند.

فرماندار باشت ابراز داشت: تمدید پروانه بهره برداری از منابع آبی و نصب کنتور هوشمند بر روی  چاه های کشاورزی این شهرستان ضروری است.

وی عنوان کرد: هرگونه آب فروشی در  باشت با توجه به کم آبی و افت سفره های زیرزمینی این شهرستان ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخوردهایی مانند قطع برق جریمه های سنگین و ابطال پروانه صورت می گیرد.

گرامی گفت: قطع برق و مسلوب المنفعه کردن چاه های کشاورزی غیرمجاز و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از دیگر برنامه های امسال برای مدیریت مصرف آب کشاورزی است.

تعداد چاه های مجاز در دشت های باشت و شاه بهرام ۳۷۳ حلقه است و همچنین ۱۴۰ حلقه چاه عیرمجاز در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان باشت با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد باشت کشاورزی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد باشت کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باشت کشاورزی شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار