Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:32:18 GMT

گردشگران عامل اصلی آتش‌سوزی منابع طبیعی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۳۷۸۱

به گزارش خبرنگار ایرنا، انشاالله کولانی روز دوشنبه در جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت:هر هکتار عرصه های جنگلی بیش از دو و نیم تن اکسیژن تولید می کند که این موضوع بیانگر اهمیت حفظ و گسترش منابع طبیعی در استان با محوریت مردم و تشکل هاست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی جهت کنترل آفات کشاورزی خاطر نشان کرد: عدم توجه به حفظ عرصه های طبیعی باعث افزایش آفات زراعی و استفاده از سموم برای مقابله با آفات کشاورزی خواهد شد که از این رو سعی داریم با شعار «با مردم و برای مردم» حفظ منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولانی با بیان اینکه ۶۵ درصد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی توسط گردشگران صورت می گیرد، گفت: سهم کشاورزان و بهره برداران از آتش سوزی ها حداقلی است و این نشان می دهد آنان حامی محیط زیست هستند.

در این جلسه همچنین شهریار قاسمی سرپرست جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: پیام این هفته تلاش برای حفظ منابع ملی خدادادی و ایجاد یک عزم ملی برای تبدیل فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، بعنوان فرهنگی عمومی است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ حفظ منابع طبیعی، افزود: همه باید تلاش کنیم فرهنگ حفظ و گسترش منابع طبیعی منتهی به هفته منابع طبیعی نشود و تبدیل به امری جاری و ساری در تمام ایام سال شود.

قاسمی همچنین با تشریح اهمیت حفظ محیط زیست در عرصه های منابع ملی و طبیعی گفت: اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه لازم است با محور قرار دادن مردم در جهت تحقق شعار «ایران سرسبز ،ایران قوی» تلاش کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه منابع طبیعی هفته منابع طبیعی اهمیت حفظ حفظ منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟