Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:50:33 GMT

قم شادمان بعثت رسول مهر و رحمت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۹۸۳

قم شادمان بعثت رسول مهر و رحمت

شهر مقدس قم در عید سعید بعثت رحمت للعالمین حضرت محمدامین(ص)حال و هوای ویژه ای دارد.

بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)در این روز سراسر نور میزبان دلدادگانی است که خود را به این بارگاه مطهر رسانده اند تا این عید فرخنده را به بانوی کرامت (س) تبریک بگویند.

آیین های مولودی خوانی و مدیحه سرایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعثت پیامبر اسلام(ص) نعمت عظیم خداوند برای تمام جوامع بشری است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت مبعث نبی گرامی اسلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد،گفت: وجود مقدس نبی اکرم(ص) نسبت به تمام جوامع بشری ماموریت دارند و نسبت به تمام دوران های زندگی بشر مامور هستند و حضرت خاتم انبیاء بوده و بعد از حضرت دیگر طرح رسالتی از سوی خداوند وجود ندارد.

او گفت: هدایت کل جوامع بشری بر عهده وجود مقدس نبی گرامی اسلام گذاشته شده و این ماموریت بزرگ در مثل امشبی آغاز می شود و یک راهی از عالم بالا به سوی انسان ها به واسطه بعثت پیامبر گشوده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم برنامه ای است که خداوند به پیامبر عطا نموده و پیامبر هم باید این کتاب الهی را در جامعه محقق نماید تا انسان ها از ظلمات به سوی نور هدایت شوند.

میرباقری گفت: خداوند به حضرت هشدار می دهد که عده ای از انسان ها خود را مستغنی از هدایت خداوند، قرآن و انبیاء می بینند و طغیان کرده و یک درگیری عظیمی اتفاق خواهد افتاد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: ماموریت اصلی حضرت این است که تمام بشریت به نقطه ای برسد که تمام زندگی بشر در بستر عبودیت حقیقی قرار بگیرد.

او می گوید: شکل گیری جریان های معاند و دشمنان در مسیر ماموریت نبی گرامی اسلام از سوی خداوند مورد تذکر قرار گرفته است اما بشارت پیروزی در مقابل دشمنان همواره از سوی خداوند به نبی گرامی اسلام داده شده است.

میرباقری گفت: برپایی خیمه ذکر و عبادت در تمامی جوامع بشری از وظایف اصلی نبی گرام اسلام است و در مقابل این طرح بزرگ، موانع زیادی از سوی مستکبران و دشمنان وجود دارد که تا عصر ظهور ادامه دارد.

او گفت: باطن کتاب خداوند را فقط کسانی می توانند درک حقیقی داشته باشند که به مرحله تطهیر رسیده باشند که مصداق بارز و حقیقی «مطهرون»، وجود مقدس نبی گرامی اسلام و ائمه معصومین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام اخبار غیب الهی در دستان نبی گرامی اسلام است و زمانی این اخبار مقرر می شود که از طریق وحی به پیامبر برسد این حقایق غیبی در یک فضای کاملا قرنطینه و حفاظت شده به دستان حضرت می رسید تا مبادا شیاطین دسترسی به این اخبار داشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نبی گرامی اسلام انسان ها را با بشارت ها و هشدارها هدایت می کند و تمام ظرفیت های بشری و ظرفیت های نظام کیهانی را تبیین می کند چرا که تمام بشارت های حضرت به سوی توحید است.

او در پایان گفت: نبی گرامی اسلام سراج منیر است و انسان می تواند با وجود نبی گرامی اسلامی به لقا الله برسد و از فضل کبیر خداوند برخوردار شود.

  باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبعث پیامبر اکرم مناسبت های مذهبی نبی گرامی اسلام جوامع بشری انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محفلی از جنس نور که تلاوت قرآن در آن دل ها را جلا می دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از بقیع صدای گریه می‌آید
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است