Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:28:58 GMT

پیامبر گرامی اسلام وحدت محور مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۰۷۸

پیامبر گرامی اسلام وحدت محور مسلمانان است

ماموستا محمدامین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در طول تاریخ بشریت از زمان بعثت رسول‌الله، خداوند برای هر قوم و ملتی پیامبری را مبعوث کرده که هادی و راهنما آن قوم باشد و آن قوم را برای راه سعادت و نجات هدایت کند.

وی گفت: خداوند جدای از اینکه رسول اکرم(ص) را مبعوث کرد، دین و شریعتش را نیز جهانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی اهل سنت با اشاره به فرموده خداوند تصریح کرد: دین، شریعت و آیین حضرت محمد(ص) همانند دیگر آیین‌های آسمانی نیست چون برخی از آنها فقط برای ملت و قوم خاص و در مقطع زمانی خاص مبعوث شدند اما دین حضرت محمد(ص) از ابتدای بعثت تا روز آخرت و قیامت جوابگو همه نیاز بشریت است.

وی گفت: رسول اکرم(ص) از طرف خداوند و فرشتگان الهی مورد تعظیم و تکریم قرار گرفته و درود و سلام به روی نازنین ایشان می‌فرستند بنابراین لازم است که مسلمانان و اهل دین برای رسول‌الله صلوات بفرستید.

ماموستا راستی با بیان اینکه هیچ پیامبری همانند حضرت رسول اکرم(ص) نزد خداوند محبوب و مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: وقتی دقت می‌کنیم در هر روز بارها و بارها و در 5 مرتبه نماز و هنگام اذان نام رسول‌الله با نام خداوند بیان و ذکر می‌شود.

وی حضرت رسول اکرم(ص) را محور وحدت مسلمانان نام برد و اظهار کرد: قبل از بعثت رسول خدا مردم در مدینه و مکه دشمن سرسخت هم بودند و در آنجا دو قبیله قریب به 120 سال با هم دشمنی داشتند و یکدیگر را می‌کشتند اما حضرت محمد(ص) توانست محبت را در بین آن مردم به وجود بیاورد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: از دیدگاه اسلام و منظر قرآن، انسان به هیچ‌وجه نمی‌تواند با برادر دینی خود دشمنی داشته باشد و او را فراموش کند چون اگر صفا و صمیمیت در بین دو برادر دینی نماند یقیناً بدانید که ایمان در دل آن دو نفر کوچ کرده است.

وی گفت: کسانی که در بین مسلمانان دامن اختلاف را به وجود می‌آورند و آرامش و آسایش را از آن‌ها سلب می‌کنند، یقیناً آن‌ها قبل از هر چیزی از استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس سرچشمه می‌گیرند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: مسلمانان شیعه و سنی در کردستان به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هیچ‌گونه اختلافی در این استان وجود ندارد.

به گفته ماموستا راستی، عید مبعث نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال برای مسلمانان است که به واسطه حضور پیامبر(ص)، مبعوث شدن ایشان در بین مردم و آوردن پیام خداوند، رحمت برای تمامی مردمی که به وی ایمان آوردند فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۶

منبع: فارس

کلیدواژه: بعثت پیامبر ماموستا راستی پیامبر رسول اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد حضرت حمزه سیدالشهدا فرمودند جناب حمزه علیه السلام مظهر یک شخص متدین، شجاع، مدافع و مجاهد است و یک فرد مسلمان اهل تقوا و با ایمان باید در جای خودش مجاهد و جان فدا باشد.



وی در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه علیه السلام این گونه بیان کرد: ایشان برای شهادت شناسایی شدند و به گونه ای مظلومانه بعد از شهادت مثله شدند، و از آنجایی که خانواده ای نداشت، زنان جمع شدند و به خانه حمزه رفتند و برای ایشان نوحه خوانی کردند.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهادت حضرت حمزه سلام الله علیه برای اعتلای پرچم اسلام، نماز، شهادتین و دین جزو خون های اولیه است، جان فدا شدند، تصریح کرد: اسلام دین عافیت طلبی، دین نشستن و عدم نیاز نیست؛ بلکه دین دفاع و مجاهدت است به شرطی که جان فدا کند و نکته این است در برابر چه کسی؟ البته که در برابر مشرکان و کفار و نامسلمانان باید مجاهدت و دفاع کرد.



حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: اکنون زمان، زمان آن است که مسلمانان در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند و آن صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: واقعا بد است که مسلمانان در مقابل همدیگر قرار گیرند و بحمدالله در این اتفاقات اخیر مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم ایران در برابر صهیونیسم جهانی ایستادند و همه مردم جهان از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.



نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: دشمن واضح و روشن در مقابل ملت اسلام و بخصوص ملت مسلمان ایران قرار گرفته است و ما هم امروز باید با اقتدا به حمزه سیدالشهدا علیه السلام اکتفا می کنیم و از  فرمایشات ایشان پیروی کنید و مواظب باشید در این برهه دشمن شناسی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان افزود: درود خدا به شهدای صدر اسلام شهید حمزه سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و شهدای اخیر و همه کسانی که در این راه جان فدا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند