Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@17:33:02 GMT

شرایط تزریق واکسن کودکان در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۲۷۴

بنابر اطلاعات به‌روز شده از سوی رسانه های ملی ژاپن، دولت این کشور تزریق واکسن کرونا به کودکان سنین ۵ تا ۱۱ سال را رسما در روز ۲۱ فوریه (حدود ۱۰ روز پیش) تایید کرد. ناطقان: واکسن کرونا برای این گروه سنی حاوی یک سوم دُز تعیین شده برای افراد ۱۲ سال به بالا است و کودکان در دو نوبت این واکسن را به فاصله سه هفته دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین دولت ژاپن برای این گروه سنی، واکسیناسیون جمعی در مدارس را توصیه نمی کند و کودکان به صورت انفرادی در مراکز واکسیناسیون شهرداری ها یا کلینیک های خصوصی اطفال واکسینه خواهند شد.

بر خلاف افراد ۱۲ سال به بالا، برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال الزام یا توصیه ای به دریافت واکسن وجود ندارد زیرا هنوز داده های کافی برای تایید اثربخشی آن در برابر سویه امیکرون در دسترس نیست.

در عین حال قبل از دریافت واکسن برای این گروه سنی، رضایت والدین الزامی است. وزارت بهداشت از پدر و مادرها می‌خواهد که در مورد این مسئله بر اساس داده های اثربخشی و ایمنی واکسن از قبل به کودکانشان توضیح دهند و قبل از تصمیم گیری نیز با پزشک خانواده خود مشورت کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، همچنین این وزارتخانه توصیه می کند که کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی و سایر بیماری های زمینه ای واکسینه شوند زیرا آنها برای بروز علائم شدید کرونا در معرض خطر بیشتری هستند. منبع: ایسنا برچسب ها: شرایط تزریق ، واکسن کرونا ، کودکان ، ژاپن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شرایط تزریق واکسن کرونا کودکان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور