Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@10:32:14 GMT

اعتراض فدراسیون فوتبال روسیه به حذف از جام جهانی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۵۵۷۹

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، فدراسیون بین المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا همه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

اتحادیه فوتبال روسیه به محرومیت تیم‌های روسی توسط فیفا و یوفا واکنش نشان داده و گفته است که به طور قطعی با این تصمیم مخالف است و هنوز می‌تواند این تصمیم را به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نهاد حاکمیتی، تیم‌های روسی را تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات باشگاهی و بین‌المللی محروم کرده‌اند و از ورود آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۲ زنان محروم کرده‌اند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال روسیه آمده است: اتحادیه فوتبال روسیه قاطعانه با تصمیم فیفا و یوفا برای تعلیق همه تیم‌های روسی از شرکت در مسابقات بین‌المللی برای مدت نامحدود مخالف است. ما معتقدیم این تصمیم مغایر با هنجارها و اصول مسابقات بین المللی و همچنین با روحیه ورزشی است. بدیهی است که ماهیت این تصمیم تبعیض آمیز است و به تعداد زیادی از ورزشکاران، مربیان، کارکنان باشگاه‌ها و تیم‌های ملی و از همه مهمتر میلیون‌ها هوادار روسی و خارجی آسیب می‌رساند که سازمان‌های ورزشی بین المللی در درجه اول باید از منافع آن‌ها محافظت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی جامعه ورزش جهان را که همواره به اصول برابری، احترام متقابل و استقلال از سیاست پایبند بوده‌اند، دچار تفرقه می‌کند.

ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که به تصمیم فیفا و یوفا مطابق با قوانین ورزش بین المللی اعتراض کنیم.

 

منبع: الف

کلیدواژه: فوتبال روسیه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم